Är jag helt enkelt för smart, eller?

Jag är väl helt enkelt för smart!? Jag har under en lååååång tid konsekvent uteslutit äpplen från min kost eftersom att BVC-ssk sagt att de kan ge utslag på bebisen. Inga problem. Men nu till det smarta: Jag ger junior fruktpuréer med äpple i, äppelgröt.... Haha! Vilken miss! Har inte ens tänkt i de banorna, har bara fokuserat på att inte ge något med mjölk i! Men jag vet inte om han har reagerat nämnvärt på äpplena.. Kanske skulle unna mig ett saftigt "Red Delicious" idag? ; P

I natt har varit.. tja, okej. Junior vaknade 23.00, 01.00, 04.30 och 05.30. Var ledsen faktiskt, så jag var inne och klappade på honom vid varje tillfälle, men gav honom utrymme för att somna om själv. Men vid 05.30 kunde han inte komma till ro, han försökte somna, men blev så ledsen varje gång det inte gick. Jag förstod att han vid denna tid va hungrig så jag ammade honom faktiskt och han fick somna om i sin säng en stund. Han hade inga som helst problem att somna själv i sin säng nu på förmiddagsvilan ändå.

Tror att han ev haft ont i magen i natt. Alternativt att det var en krävande dag igår med BVC-ssk (som han i och för sig träffat förut), främmande BVC-läkare och så mamman i föräldragruppen som han blev blyg för. Det var mycket nytt helt enkelt.

Men jag måste säga, att trots att han vaknade tre gånger under den tid som jag sov, så är det ändå MYCKET bättre än vad det varit tidigare. Om folk har haft det så under bebisens uppväxt så förstår jag att de inte tycker att man ska klaga. Men om man vaknat varje, varannan timme under låååång tid så har man rätt att få klaga enligt min mening. För det är inte hälsosamt, inte för någon.

Idag tänker jag köpa majskrokar till junior som han kan tugga på när vi sitter vid matbordet!! Ska bli kul att se vad han tycker om dem!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0