Junior, 8 månader!

Idag fyller junior 8 månader! Stora, duktiga killen! Han kröp ett riktigt litet krypsteg dagen till ära, sedan blev det för svårt och han lade sig på mage och "militärålade" istället. Det går ju fortfarande snabbare liksom...

Junior blev godkänd på 8-månanderskollen på BVC. Ca 71 cm lång och 8500 kg höll jag på att skriva, GRAM ska det ju vara så klart. Hörseltestet: ua.


I lördags var jag och karln på bröllopsmiddag för mina gamla sambosar som har gängat sig i Paris (flott värre) ; ) Mycket trevlig tillställning. Junior lämnades hos mina föräldrar som var barnvakt för första gången "på riktigt". Junior är dock lite i separationsfasen och tycker att det är liiiiiite läskigt att vara ifrån mamma och pappa för länge så vi ville hem till honom inte ALLT för sent (säkerligen mest för vår egen skull - junior hade det hur bra som helst hos mormor och morfar)... Det kanske är vi som lider av separationsångest? ; )

Tillställningen var i alla fall jättetrevlig - god mat, dryck och gott sällskap i överflöd och vi åkte mätta och belåtna i alla kategorier hem till den lille som sov (vi lämnde inte festen allra först i alla fall... alltid något...)


Idag har jag varit huslig och bakat ett pepparkakshus och en stor sats citronbiskvier. Den stora satsen citronbiskvier ångrar jag... det blev... stor. Och då blev det lite jobbigt.. men men... Ska fortsätta med skiten nu. Eller förlåt, biskvierna. Det tar en jäkla tid för fyllningen att stelna när man gör en stor sats. Ett observandum för den som tänker ge sig på't. Bilder får läggas ut vid ett senare tillfälle, detta kommer att ta hela natten...

-mami-


Kommentarer
Mamma

Det var hur roligt och trevligt som helst att vara barnvakt! Det gör vi gärna om!



Så skönt att veta att vi "duger" också - även om mamma och pappa förstås är bäst!

2010-12-01 @ 21:46:45
mami

Klart vi är! ; P



Vi tar gärna hjälp av er som barnvakt fler gånger!

2010-12-02 @ 19:24:45
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0