Frisören, finally!

Idag har jag unnat mig ett frisörbesök! Första sedan junior föddes, cirka åtta månader sedan. Frisören var tvungen att klippa av ganska mycket av det hår som vuxit under denna tid, ty håret hade blivit en aning slitet. Jag var osäker på om jag ville ha lugg eller inte. Trivs ju så bra i lugg, men det är mycket jobb med det. Frisören tyckte att hon kunde klippa en tunnare lugg som lättare skulle gå att sätta upp med det övriga håret om jag inte orkade fixa med den. Det lät ju asbra tyckte jag! Innan hon klippte den tunna luggen. Den tunna luggen är.. tunn. Tjockt, lockigt hår (som hon fick till hur bra som helst!) och en liten tunn, stripig lugg som plattats till spikrak. Matchade inte. Var jätteglad att karln och junior var ute på en promenad när jag kom hem så att jag kunde sätta upp den lilla luggen med ett spänne. Tror att karln hade garvat ihjäl sig annars. Och så roligt ska vi inte ha. Men jag tror att luggen kommer att bli trevligare när den växer ut lite. Det var en annan tjej som klippte sig samtidigt som mig (en lite coolare tjej) och hon stirrade verkligen på mig och min lilla lugg. Inte lite diskret, utan verkligen "men vilket freak med en ful lugg"-stirr. Jag kände mig asgammal, som en riktig morsa som klippte till en liten käck lugg för att vara lite fräck och häftig.

För övrigt var frisören jättebra och som sagt den enda som hittills lyckats få mitt hår fint lockigt (övriga frisörer har efter ett besök alltid plattat mitt hår.) Jag går gärna tillbaks. Men jag tänker INTE utnyttja den fria luggklippning som hag har emellan besöken.. = )

-mami-


Kommentarer
A

Äsch då, din lugg är säkert jättefin! :-)



Och man kan inte vara "asgammal" när man bara är 25. Sådeså!

2010-11-23 @ 20:17:46
URL: http://ringtail.wordpress.com
empahh

ehhh.. jag har också klippt mig!! Det blev jättekort, ser ut som nils karlssons pyssling ibland och ibland som en tant med en "tuff" frisyr...blir nog bra när det får växa ut lite... Ses vi på lör? Kram

2010-11-23 @ 20:52:45
mami

A: jo då, man kan va asgammal vid 25.. "age is a state of mind".... = )



Empah: haha! sorry om jag garvar, men förstår precis känslan av tant i "tuff" frisyr! Yes, vi ses på lördag!

2010-11-26 @ 16:16:11
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Rebecka

Hoppas ni mår bra.Hör av dig om ni kommer nåt till stan =)

kramar

2010-11-29 @ 09:35:51
URL: http://booboo.blogg.se/
E

Rebecka: Vi mår bra, hoppas att ni också gör det! Självfallet hör jag av mig om vi dyker upp, kanske i mellandagarna... Kram!

2010-11-30 @ 21:19:23
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0