Fortsättningen nu då!

Yes.. nu var man tillbaks då! Vi var som sagt i den kungliga hufvudstaden i torsdags och det var jättekul! Skönt att komma iväg lite. Junior skötte sig exemplariskt och var glad och trevlig hela dagen. Smidigt att servera honom gröt också - bara att ha med pulver och använda thévatten på fiken. Perfa. Hittade en söt jacka till honom också från le petit bateau (le eller la? la? ingen aning). Ljusrosa. Skiter i om tanter och farbröder kommer att fråga vad HON heter. HAN är så söt så i sin lilla rosa, fluffiga jacka! Han har en vit stickad mössa och vita vantar till också. Supergulligt. Så att hjärtat smälter!

I fredags passade min kusin och hennes lilla bebis, mamma, pappa och syster (alltså min kusin det också) på att komma hit och visa upp juniors syssling. Och se hur vi har det här. Det var en jättetrevlig eftermiddag och tiden gick alldeles för fort! Lilla gumman var så klart supergullig och charmig. Har glömt hur små de kan vara (och då är hon inte SÅ liten.. redan 1,5 månader). Men kusinen gillade vår lägenhet och blev lite sugen på att flytta till Örebro (inte till vår lägenhet alltså) så nu håller jag tummarna för det... ; )


Idag måste jag säga att jag känner mig superhurtig och huslig. Igår gjorde jag en stek i ugnen. Sån där som gamla människor gör: slndagsstek med sås och potatis. Såsen gjorde jag av skyn som blev från köttet och vi åt med pressad potatis till. Karln var imponerad! Idag har jag kokat gryta på kött som jag köpt i bit och skurit till själv. Gryta som kokat i timmar med morötter, lök och äpple. Sån där som gamla människor äter. Jag ÄLSKAR mat som gamla äter, det var banne mig bättre förr - innan pizza och Big Mac tog över (i och för sig tröck jag en big mac igår också.. men men...). Kom att tänka på en reklam från gamla tider: "Kom ner nu" "jag vill att maten ska smaka som den gjorde förr!" Ingen som kommer ihåg? Nehe. Plus att jag lagat gryta till Junior som han tyckte var så god så god.

Vi har maratonkollat på The Big Bang Theory här hemmaom kvällarna (nu när vi sett klart hela Lost - är så besviken på slutet), det är den bästa serien någonsin! Vill typ adoptera Sheldon.

För övrigt så har junior endast sovit 1,5 timme på förmiddagen idag så under eftermiddagen har vi haft en rejält övertrött unge i hasorna här. Han fick knoppa in redan 18.00 ikväll. Somnade så sött så!

Känner mig nästan redo att gå och lägga mig jag med faktiskt.... Ett tag till ska jag väl kämpa på. Och hoppas att natten blir lika bra som föregående. Junior vaknade till vid 05.00 men somnade om själv och vaknade sedan vid 06.30. Underbart! Håller nu tummarna inför natten...

-mami-



Kommentarer
Y

Du är så huslig du! Jag minns reklamen förresten=) Kan fortfarande höra den där gnälliga rösten i huvudet..."kom ner nuuu" och det snabba: "jag vill inte!".

2010-11-09 @ 10:37:23
Rebecka

Underbart o träffa er =)

2010-11-09 @ 14:19:28
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

Y: Haha, någon kommer ihåg reklamen! En annan bra kommentar i den är ju: "hur ska vi få ne honom?" = )



Rebecka: Ja det var så trevligt minsann! Nu väntar jag på att ni packar flyttlasset.. ; )



(BTW Y, du har ju jobbat här nu.. och F:s mormor och morfar får ju MYCKET närmre till honom om ni också flyttar hit... nåt att tänka på..) = )

2010-11-09 @ 19:29:07
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0