Egentid!!!!

Idag har jag varit på stan i typ 2-3 timmar, SJÄLV, utan barn och utan karl! Så skönt att strosa runt lite på måfå utan att släpa runt på vagn med kokande unge med vinterkläder i. För nu när man tar med sig bebben på stan måste man hålla på att klä på och klä av, klä på och klä av, varje gång man går in och ut ur affärer. Nu vet jag att det är DÄRFÖR man har kommit på den briljanta idén köpcentran. Så att man kan gå och strosa i affärer utan att klä på och av. Så klart. Tyvärr verkar inte småttingar på 7,5 månader tycka att det är så kul att sitta i vagnen och lugnt strosa runt och titta på saker i affärer. Helst vill han vara med uppe och känna på alla saker. Och smaka på dem. Tror inte att det är så himla uppskattat.

Nu när jag har slutat att amma så hade jag tänkt att unna mig en ny BH efter att ha levt i vidriga amnings-BH:ar i en evighet. Big mistake. Inte SÅ kul att stå i en provhytt, blek, hår som ej blivit klippt sedan februari (såg nu verkligen hur slitet det är!) och med en mage som inte är så platt som den en gång varit. Ingenting passade. Suck. Men jag köpte hårfärg som täcker grått hår till 100%. Så först ska jag färga håret. Sen kanske jag ska våga mig till frisören för att boka tid. Eventuellt nästa månad. Denna månad är det tandhygienisten som får mina slantar. Inte lika mysigt som att gå och klippa sig, men känns ändå fräscht efteråt!

Jisses vad ont jag fick i axlarna av att sitta här och skriva. Måste sträcka på mig.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0