Det har hänt

Nu ni! Det som inte kunde ske har skett! Junior har börjat att dricka välling! Det började med att han skrek klockan 04.00 på morgonen i onsdags. Jag och karln försökte få honom att somna på alla sätt som möjligen finns, utan att jag tänkte amma honom. Till slut så tyckte karln så synd om honom: "han ÄR säkert hungrig!!!". Jag kontrade med: "men ge honom välling då - om han är så himla hungrig så äter han väl". Sagt och gjort. Välling värmdes och tro det eller ej: junior slukade en halv flaska!

Samma dag kom min mor på besök och jag bestämde att nu när vi tagit fihten om vällingen och junior faktiskt ätit den så kanske det var lika bra att fortsätta på samma spår. Så på kvällen fick han välling igen, men blandad med lite av min mjölk. Och vad gott han tyckte att det var! Efter detta har jag inte ammat honom alls - han har druckit välling morgon och kväll och han älskar det!!!! = D

I torsdags var vi i Stockholm, junior åkte tåg för första gången. Han tyckte att det var kul, särskilt de små luftventilerna i fönstret - han skrattade åt dem hela resan!

Nu ska vi äta, I'll be back!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0