Min son - bajsmannen

Var på mammalunch igår med tjejerna från föräldragruppen. Allt ljuvligt, gosiga och snälla barn samt gott att äta. Som man sluppit att laga själv. Kan inte gå fel?

Plötsligt hör jag hur det sprakar till i juniors byxa. Han har bajsat. Inget konstigt med det. Men. När han gör det har det en tendens att kunna läcka lite... så man måste skynda sig att byta helt enkelt. En annan mamma konstaterade glatt att "nu är det bara att du springer".

Sagt och gjort. Tyvärr är det upptaget på toaletten och jag väntar med junior utanför. Sprak. Spraaaak. Spraaaaaaak! TRE gånger till!!! Hur mycket får plats i en sån liten? Jag börjar svettas, nu är det bråttom, bråttom! Byter på lillkillen och SÅKLART har det läckt och jag får byta hans outfit från topp till tå.

Väl ute igen ser ju de andra mammorna att han har en helt ny svid på sig. De undrar vad som hänt. Jag förklarar och får höra att "nämen gud, hur ofta händer det?" Jag: "typ varje dag..." De: "Det händer ALDRIG mitt barn, kanske bara har hänt EN gång eller så". Jaha...

Jag har fött en son - bajsmannen.

- mami -


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0