Galet på Media Markt

Var ii förmiddags ute och hälsade på en väninna som flyttat till hus nyligen. Kul att se hur dom bor! Vi tog en promenad till Media Markt som precis öppnat och hade diverse öppningserbjudanden. Vi gjorde det endast för att hon ville köpa en dammsugare (ErgoRapido från Electrolux - bästa dammsugaren, har självklart en själv!). Det var helt sjukt! Har aldrig sett så mycket folk (läs: mojjar) som bara slet i allt de kunde komma över. Det fanns säkerhetsvakter på stället och man hade arrangerat en liten symfoniorkester som satt på ett podie utanför och spelade.

Där inne sprang folk högt och lågt och ingen brydde sig om att vi kom med barnvagnar med sovande småttingar i. Jag kallsvettades och ville bara därifrån. Kön var två kilometer och en säljare försökte kränga en stekpanna till mig för 19 kr. Jag ville inte ha en stekpanna för 19 kr. Det fanns dock annat folk (läs: mojjar) som hade staplat upp åtta stekpannor på sina vagnar. Vad fan ska man med åtta stekpannor till? Folk köper allt - bara det är billigt.

Eftersom att junior vaknade ville jag inte stå i kön längre utan gick ut genom ingången. Trodde nästan att de anabola vakterna skulle stoppa mig och genomsöka vagnen efter stulet gods (varför skulle jag sno en stekpanna för nitton spänn?). Ute i entrén kunde vi pusta ut en stund jag och junior medan jag hör att de drar igång ABBA på högsta volym inne i butiken. Vad är det för fel?

Väninnan träffade en bekant utanför som berättade att folk hade köat sedan kl. 04.00 på morgonen eftersom att de släppte in kl 06.00. Har folk inga jobb? Så fruktansvärt tragiskt att ta ut en semesterdag för att shoppa loss på Media Markt! Eller? Värst var ändå utanför där de bjöd på grillad korv och glass. Då gick folk dit och sa saker i stil med: "kan jag ta en korv till min mamma också, hon sitter i bilen och väntar" och så gick de sedan nöjt och mumsade i sig båda korvarna själva. Höjden av snålhet!

Jag och junior var helt färdiga när vi gick därifrån. Men väninnan var nöjd - hon hade fått sin dammsugare! Och på något sätt var det väl ändå värt det! Vi strosade hem och drack en kopp thé.

- mami -


Ergorapido - bästa dammsugaren! Från Elektrolux.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0