Vassa små naglar

Vaknade faktiskt före junior idag också av oklar anledning. Gick upp och gjorde thé och bara var för mig själv. Helt klart underskattad syssla som jag inte tagit tillvara på tillräckligt tidigare (då när jag kunde vara för mig själv i princip när jag ville...). Men i alla fall.

Junior vaknar och är på gosigt och bra humör! Men. Han har så klart dagen till ära rivit upp hela ansiktet med djupa rivsår så att det ser ut som en katt har gått lös på honom. Vi har ingen katt. Jag är vansinnigt allergisk. Vad har hänt? Jo, den lilles små små små naglar är så vassa så vassa. Man klipper och filar, filar och klipper. Men till vilken nytta? Och idag ska vi så klart till bvc för att mäta och väga. Jag får komma dit och skämmas med en son som ser ut som en polkagris i ansiktet (randig).

Senare kommer en väninna över på fika, jag ska ge mig på ett nytt försök på en kokos-kladdkaka som jag misslyckades totalt med när min gudson och hans mor och far var här och hälsade på sist... Eller totalt, den var ju god men kanske lite för kladdig.... (kakan rann när man skar i den...). Vi får hoppas att det går bättre idag!

Igår ringde en kär vän till mig som jag inte har träffat på flera år men ändå hållt kontakten med via brev, sms och julkort. Blev så glad! Och rörd! Det känns så speciellt idag att kunna behålla en vän på "gammalt hederligt" vis och inte via typ facebook (jag som vägrar facebook...). Kul! Men det är klart: riktigt vänskap håller även om man inte ses så ofta, det vet jag som har kvar mina barndomsvänner som jag har känt sedan förskolan = )

Nu ska jag städa lite så att inte väninnan blir förfasad över hur det ser ut när hon kommer hit (jag har ju ett rykte att bevara, som den pedant jag är!)

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0