Utseende från pappa och eksem från mamma

Varit på bvc. Killen är 2,5 månader och väger 6175 g och är 59,5 cm lång. Preciiiiis på kurvan! Duktig liten pojke! Och duktig mamma, som orkar med att amma honom varannan timme. Fast jag klandrar honom inte för att han äter oftare än andra bebisar för jag själv äter ca var tredje timme, alltså oftare än andra vuxna.. ; )

Tråkigt nog så har hans eksem blivit värre, eller i alla fall inte bättre. Atopiker, säger bvc-sköterskan. Det har han fått efter dig. Okej. Kul. Utseende efter pappa: check. Eksem efter mamma: check. Kul att han fått nåt från mig då. "Det växer oftast bort", säger bvc-sköterskan. Men det har det inte gjort på mig... så nu får vi hålla tummarna för den lille junior.

Apropå tummar... Junior har nu fler än en gång lyckats få in tummen i munnen för att suga på. Han är nöjd, även om han stoppar in den så långt att han får kväljningar och det låter som att han ska kräkas. Jag är mindre nöjd. Vill att han hellre ska ta nappen. Men det får tydligen inte jag bestämma!

Nu ska jag förbereda kakan och min lunch! Är jättehungrig : P

-mami-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0