Vilken pucko-mamma

Så. Nu har väninnan varit här på fika några timmar, jättetrevligt! Hon lekte med junior och drog en liten handduk över hans ansikte, det tyckte han var så roligt! Han tycker fortfarande att det är jätteskoj, så tack för tipset! (Gör allt för att hålla honom nöjd och glad!).

Och jag lyckades med kakan! Kladdig inuti men inte rinnande... ; ) Så god så! Receptet till den goda kokoskakan hittar du HÄR


Nu har jag och junior varit ute på en liten prommis. Precis hört på stan: (tjej talar i mobiltelefon)

"Halvtid, det är ju allt från 50% och uppåt, bara så länge man inte gör 100%. Eller är det det som kallas för deltid? Är halvtid ALLTID 50 %? Ja, jag vet inte".

Grattis. Hoppas du får ett jobb någonsin, oavsett om det är halv- eller heltid. ; P

Också hört på stan: (mamma till sitt lilla barn)

"Hej då! Nu går mamma".

Yeah right. Har någon mamma någonsin sagt så och lämnat sitt barn? Stört att säga så när man aldrig skulle göra det. Barnet fattar ju att man ljuger. Stört om man säger så och sedan verkligen lämnar sitt barn. Slutsats: Det är stört att säga "hej då, nu går mamma" när man vill att barnet ska följa med. Prova att säga det till en autist och märk hur stört det är! Du: "Hej då, nu går jag" (vill att autisten skall följa med). Autisten: "okej... gör det du".

Tur att man själv är så himla bra ; P

-mami-



Kommentarer
Y

Vänta du bara... det kommer nog en dag då du kommer att säga "hejdå. Nu går i alla fall mamma!". Jag förstår mamman precis:) Och jag vet att du nu tänker "jag kommer i alla fall inte göra så med mitt barn, det kommer bli annorlunda". Jag kan säga dig, det blir det inte, fungerar en metod kör man den gladeligen tills barnet genomskådar en och man får komma på en ny metod...

2010-06-10 @ 20:23:33
mami

Varför inte bara säga: kom nu, nu går vi? Om man inte tänker gå och sedan lämna barnet är det ju dumt att ljuga... tycker jag.. som du säger: barnen genomskådar det ju! Har man sagt så en gång och sedan inte gått så fattar de ju att man inte går.. så det borde typ bara funka en gång då.. mina föräldrar sa aldrig så till oss.. och vi följde med i alla fall ; P

2010-06-10 @ 20:39:52
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
A

Hahaha! Jag började skratta när jag kom till "Prova att säga det till en autist". Jag har ju en egen Sheldon här, som reagerat precis så ett antal gånger. :-p

2010-06-10 @ 21:36:57
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Jo, det är ju det som är min poäng till varför det är så puckat att säga så när man vill att någon ska komma.. för det är ju inte det man säger! Men man kommer säkert stå där själv om några år och säga diverse saker till ungen som man aldrig räknat med att yttra... ; P

2010-06-11 @ 08:17:04
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0