STICK....gallskrik!

Nu har vi alla fall genomlidit BVC-besöket med vaccinationen! Både jag och karln var där för att stötta varandra. Först mäta och väga lill-killen: 60 cm lång och 6410 g tung. Sedan fram med de små gosiga låren och de otäcka sprutorna...

STICK! Paus. Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik! Lugna ner sig lite och STICK! Ingen paus. Gallskrik! Högröd i ansiktet, gallskrik och tårar! Grät som en liten, liten stackare och var verkligen alldeles röd i hela ansiktet... Sen fick han lite mjölk av mig och lugnade så småningom ner sig. Jag hade nog knappt klarat det om inte karln var med, man tycker ju så synd om de små när de får ont utan att veta varför. Hoppas nu bara att han inte ska må dåligt av det efteråt, få ont och feber till exempel.

Varmt har vi. Ångest-varmt. Vi har suttit i en park, jag och junior i skuggan och karln i solen. Han solar så mycket att han börjar anta en mörkbrun, nästan svart ton på vissa ställen. Själv är jag klädsamt gräddvit. M-m. Men oroar mig i alla fall inte för malignt melanom då. Och junior får ju verkligen inte vara i solen. Men han hade väldigt roligt i parken, tyckte att det var skönt att vara ute. Nu sover han, den lille skrutten. Skönt. Hoppas att kvällen blir lugn.

Fortsatta instruktioner i baby-hantering:




-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0