Sprutor och ljuvlig nattsömn

På kvällen när junior hade fått sitt vaccin var han lite gnällig och ledsen. Det var inte totalt skrik och panik men han skrek i cirka en timme på kvällen och kunde inte komma till ro och somna. Hans far och jag försökte på alla sätt att trösta honom. Tillslut blev han lugn då han fick ligga i sin säng och titta på sin fina mobil som hänger där ovan samtidigt som jag blåste honom i ansiktet - en ny favorit. Så somnade han vid 21.30.

Klockan 03.00 vaknade han första gången! Själv hade jag somnat vid 22.00 - vilket innebar att jag hade sovit 5 hela timmar! Då åt han lite och somnade om... och vaknade nästa gång 07.30!!! Själv somnade jag om vid kanske 04.00-tiden, vilket innebar att jag fick sova ytterligare 3,5 timmar. Han åt lite då och somnade om en timme bredvid mig! SÅ OFATTBART SKÖNT ATT FÅ SOVA!

Men är det vad som krävs för att liten ska sova en hel natt? Att man hugger sprutor i hans söta små lår? Det kan vi ju liksom inte göra varje kväll för att få lite lugn och ro.... Sen kan det ju vara så att vi behandlar hans eksem nu också och han kanske inte har någon klåda längre.. kanske har haft jättemycket klåda på natten och vaknat och mått dåligt... plutten! I natt sov han faktiskt riktigt bra också. Började med ett pass på 4,5 timmar. Det betyder mycket att få ta igen lite sömn. Mamma tyckte att jag "såg fräsch ut"! Ha! Inbillar mig också att rynkorna är en aaaaaaning mindre djupa.... ; P

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0