Rynkor, aaaaaah!!!

Jag. Har. Fått. Rynkor.

25 år.

Rynkor.

Min mamma har alltid sagt: jag har fått ryggskott två gånger. Och jag har två barn. Jag säger: Jag har fått rynkor. Och jag har ett barn. Det räcker tydligen.

Ser helt plötsligt i spegeln att det har bildats fåror i pannan som INTE försvinner när jag slutat rynka på pannan. Okej. Så långt är det väl helt okej. MEN. Stod med junior på armen och tittade tillsammans med honom in i spegeln. Och när han till slut såg sig själv så log han så sött och då började jag också att tokflina och VE OCH FASA! Runt mina ögon krackelerades dagens make up som nevadaöknens mark, en spindelväv av linjer ramade in mina annars så vackra ögon ; ) Att jag inte har upptäckt detta tidigare beror antagligen på att jag inte brukar stå och garva åt mig själv i spegeln annars (bristningar på degig mage är inte skrattretande. Nej, INTE om det sitter på en själv, jag lovar!) Så. Vad gör man nu? Ansiktslyft? Botox? Denna värld är ny för mig... trodde inte att jag skulle behöva bekyma mig om detta förrän vid 40-års åldern.

Kikat lite på denna kräm som verkar lovande. Ska, när ekonomin tillåter, prova en tub. Det måste ju i allafall vara billigare än plastikkirurgi? För va någon anledning tror jag inte att landstinget står för skönhetsoperationer av sin personal. (Btw så stod det på Kicks hemsida att krämen är till för åldern 40 +. Oh yes.) Här är krämen i alla fall:



-mami-



Kommentarer
A

Men sluta nu! Jag kan informera unga fröken om att huden i ansiktet måste vecka sig om man överhuvudtaget ska kunna le...och att problemet inte är rynkor utan snarare att ditt smink var lite torrt. :-p



Det är när rynkorna stannar kvar även när man inte ler som de är rynkor. Innan dess är de bara naturliga, tillfälliga veck. gammal,vis kvinna har talat

2010-06-08 @ 18:39:10
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Men jag har ju faktiskt ALDRIG tidigare haft dessa rynkor, SÅ djupa... Sminket är det inget fel på... högsta kvalitet! Och när jag var inne på en skönhetsbutik på Ö-malm så gav de mig faktiskt en anti-rynk-creme från Chanel och sa lite diskret: "det är dags att börja nu"... Och det var INNAN jag fick barn och slutade sova!!!! Vad göra? O, du gamla visa kvinna... ; P

2010-06-09 @ 08:38:16
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
A

Lösningar på problemet:

1. Sluta lyssna på personalen i skönhetsbutiker på Östermalm. Har du sett hur pensionärerna på Ö-malm ser ut? inte fasen är de rynkfria iallafall.

2. Kolla om vecken sitter kvar även när du inte ler. Isåfall är de rynkor, annars är det lugnt. :-p

2010-06-09 @ 13:24:54
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Liiiiite är dom kvar... men inte mycket! Min väninna säger att det kommer att gå bort när man får sova lite bättre... hoppas på det jag! Det borde väl finnas några rynkfria kärringar där? Eller?

2010-06-09 @ 17:14:02
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
mami

Btw: kollade mig i spegeln i morse i badrummet. Ordentligt. Rynkorna ÄR kvar när jag inte ler. Var helt avslappnad. De har kommit för att stanna.

2010-06-10 @ 08:02:21
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0