Nytt läge!!!!

Yes!! Idag har vi tackat jag till den nya lägenheten!!! Så nu ska vi bara skriva kontrakt och säga upp den lägenhet vi har idag så är vi på G.... Spännande!!! På ett sätt vill jag flytta redan imorgon och på ett sätt vill jag inte flytta alls.. det ÄR slitigt att flytta...!! Men jag har ju hela sommaren på mig att rensa ut gammal skit som jag inte har användning för! Det behövs.

Varför samlar man på sig en massa kan-va-bra-att-ha-saker när man flyttat in och slagit sig till ro? Och varför kastar man inte skiten innan man ska flytta? Till exempel: jag har väl ett otal förpackningar med hudcremer, olika parfymer, schampon och dyl som passerat bäst-före-datum långt innan igår som bara ligger och skräpar i olika lådor här hemma. Varför har jag inte kastat detta innan? Jag kunde väl ha kastat det typ igår? Men nej, nej. Spara, spara, spara tills man ska flytta och då ska man kasta ALLT (samt ge till Myrorna och sälja på Tradera....) Det blir ju jättemycket mer jobb! Ska som sagt börja rensa redan nu... eller imorgon... eller efter helgen (ska ju hem till mina föräldrar och fira svägerskans examen)!

Fick ju en bok av karln när jag fyllde år (fick mååååånga andra böcker också till hans försvar) som heter "Rensa i röran" (vad menar han med att ge mig den boken????). Den kanske kommer in lägligt här... Ska leta fram den och bläddra lite... Snart... (vore jag rökare och drack kaffe skulle jag här nu lägligt ta en rök- eller kaffepaus..) Men jag har en halv kanna thé kvar! Ska bara ta EN kopp till innan jag sätter fart....



Kanske skulle bjuda in dessa damer inför flyttstädningen...




Fast helst skulle jag bjuda in denna dam: städguden #1 (min förebild) Monica i Vänner...

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0