Monsterförlossning

My God! Min svägerska tipsade om en blogg där en otroligt lång och beskrivande förlossningsberättelse finns. Läste just den och tackar min lyckliga stjärna för min förlossning... Har ju tidigare faktiskt redan konstaterat att den var helt okej med tanke på att det gick så fort... men är väldigt inställd på att ta EDA vid en eventuell förlossning. Fast karln tycker att "vaddå, nu har du ju klarat en förlossning på bara lustgas, då är det väl onödigt att ta EDA vid nästa?" Tycker han ja... Jag hade ju ingen ANING om hur ont det skulle göra och hur LITE lustgasen skulle hjälpa... Nu vet jag bättre. Fast det konstiga är att nu när det gått snart tre månader så tänker jag: "nja, SÅ farligt var det väl ändå inte... klart att man fixar det igen".

Något som står klart är i alla fall att det ÄR en häftig upplevelse, det tycker ju till och med hon med monsterförlossningen som du kan läsa om HÄR.



Min egen förlossningsberättelse kan du om du missat den läsa HÄR



Men det kan också hända väldigt mycket roliga saker på förlossningar... I alla fall om man går in på Familjeliv och läser i trådarna där... Detta fick faktiskt mig att inte känna någon rädsla inför förlossningen, utan mer spänd och förväntansfull! Kan alltså rekommenderas för alla som går i väntans tider.. läs HÄR



-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0