Kan inte äta någonting

Nu har dagen snart rusat förbir. Har faktiskt hunnit städa lite... plockat i ordning mest.. orkar inte dammsuga idag, det är så sjuuukt varmt! Jag och junior har nyss varit och handlat, kollat lite på "Bevvan". Köpte  två vaniljlängder att bjuda på på jobbet imorgon och när jag kom hem insåg jag att de inte kommer att räcka till alla så att jag måste köpa en till imorgon innan vi går dit. Jobbigt! Det känns som att hela personalstyrkan bytts ut på jobbet, undrar om det är någon där som jag känner igen? ; )

Har tänkt på en sak: När man ammar kan man ju knappt äta någonting alls ju. De får ont i magen, utslag med mera.. Till slut finns det knappt något kvar att stoppa i sig förutom potatis och lite torr kyckling. Här är alla saker som jag hittills hört att man ska undvika om bebisen har ont i magen eller har fått utslag: lök, kål, bönor, vitlök,linser, mjölk, ägg, skaldjur, choklad, jordgubbar... listan kan säkert göras ännu längre. . Det är inte konstigt att man går ner i vikt av att amma menar jag....

Nu ska jag väl fortsätta att vara lite produktiv.. eller kolla på TV eller nåt. Nu skriker junior, måste nog vara lite social!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0