Inte somna när jag ammar

Jahapp. En sådan där härlig natt igen... (man blir smått fixerad av hur nätterna är när man aldrig får sova). Junior vaknade redan efter att ha sovit två timmar vilket innebar att jag bara hade sovit en timme. Somnade därför givetvis medan jag ammade honom och vaknar inte förrän någon timme senare. Då vet jag faktiskt inte när han åt sist, men jag försöker att lägga tillbaks honom i sin spjälsäng för jag tycker inte om när han sover i vår säng. Men. Då vaknade han såklart och gallskrek. Jättelänge. Spelade ingen roll om han fick nappen. Han var hungrig. Igen. Så jag fick amma honom. Igen. Och sedan orkade jag inte bråka eftersom att jag sov så dåligt natten innan det också så han fick sova i vår säng. Då var han så nöjd så... vaknade endast varannan timme.. ; ) Men han skrek i alla fall inte.

Måste låta bli att somna när jag ammar honom eftersom att han alltid blir tokig av att sova i sin egen säng efter att ha fått sova bredvid mig. Jag tycker att det är otäckt att han honom sovande precis bredvid, tänk om man skulle göra honom illa! Nej, han sover alldeles utmärkt i sin egen säng.

Idag är en slödag...tvättar och lite sånt. Junior tycker att det är superkul när man håller honom i händerna och han får sätta sig upp nästan själv... lite hjälp behöver han ändå. Men han tycker att han gör det helt själv och är så nöjd så. Han skulle nog helst sitta så hela dagen. Det tycker inte jag är så kul. Så vi har haft en liten maktkamp här om vem som bestämmer. Junior skriker tills jag inte orkar mer och jag försöker ge förslag på andra saker han kan göra som är lika roliga. Inget duger. Det visar sig dock att han mest var trött. Somnar gott i sin lilla säng.

Nu skulle jag kunna få lite saker gjorda, men det orkar jag inte! Är också trött. Ska glo på TV en liten stund.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0