En vedervärdig lunch... men rätt god lasagne!

Vilken bra och dålig dag! Jag och junior träffade väninnan och hennes 4 månader äldre son (alltså 4 månader äldre än junior, inte äldre än väninnan! Det skulle ju vara helt sjukt!). Vi tog en rejäl repa på stan och promenerade och kollade efter klänningar (vad annars) i butikerna. Så långt bra. Men sen...

Åt lunch på ett ställe välanpassat för barn och barnvagnar. Behövde också finnas micro för att hennes lille plutt nu är så stor att han äter barnmat (vart springer tiden iväg???). Kom in, beställde och gick till barndelen av restaurangen. Det var banne mig det värsta jag sett! Ungar från golv till tak och alla satt och skrek eller åt och kladdade. Mestadels skrek och sprang runt. Vi försökte med konststycket att äta själva, mata en liten, amma en liten och samtidigt prata lite... Omöjligt!!! Junior gjorde så klart ledsen-minen och grät med tårar (bedårande som sagt), han hatar att höra andra barn skrika. Jag och väninnan sa inte ett ord till varandra mer än: Fy fan. Det var det värsta jag varit med om. En av ungarna på stället skrek från det att vi kom tills det att vi gick, vi var där ca 1 timma... HUR orkar den ungens mamma?? Men hon såg så lugn och avslappnad ut, typ som att hon hade "stängt av". Jag och väninnan satt med axlarna uppe vid öronen av stress och fick magsår. Men det var rätt god lasagne i alla fall...

Hittade en jättefin klänning som jag möjligen skulle kunna ha haft på brorsans bröllop!! Så klart så fanns den inte i min storlek så att jag vet ju inte om den passar... den var liiiiite för stor i storleken större. Och det var den sista i hela stan. Typiskt. Men jag har ju ett tag till på mig! (optimist, javisst!)



Detta är den fina klänningen från Indiska! Passar bra till ett sommarbröllop va?


Ska äta nåt nu innan junior vaknar. Då ska vi leka lite, stackarn har ju spenderat hela dagen i vagnen!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0