En liiiiiten sovmorgon!

Igår fick jag en aaaaanings sovmorgon för första gånge på lääääääänge! = ) Junior fick mjölk på flaska på morgonen och jag kunde sussa sött ett par timmar i lugn och ro. Skönt! Det funkade helt okej, något att ta till nån gång ibland. Men det är ett litet projekt i sig att kunna spara lite mjölk till flaskan också när man ammar så ofta, jag menar: när är det meningen att man ska kunna pumpa ur? När han precis har ätit finns ju inte mycket kvar.. och när det börjar fylla på sig igen då är lite hungrig som en varg... Men inser att han kanske inte är VRÅLhungrig varje gång han vill att jag ska amma honom, mest "snuttig". Vill dock inte ta nappen som andra barn och vara nöjd med det. Har dock hittat tummen (med hjälp av mormor) denna helg och snuttar gott på den... Har ju inte velat att han ska suga på tummen men nu bryr jag mig inte längre! Är han nöjd med detta, kan vänta liiiiitre längre mellan måltiderna så är det helt okej med mig!

I natt har junior faktiskt inlett natten med att sova fem timmar (bra!) men sedan vaknat varannan. Somnade som en liten ängel bredvid mig vid halv fem och då jag försökte lägga ner honom i sin säng gav han ut ett gallskrik som ekade i hela huset. Försökte få honom att somna om men orkade till slut inte. Han fick sova bredvid mig. Somnade då efter en minut och låg och skrattade högt i sömnen, till synes mycket nöjd med sin lilla kupp att sova i min säng : )

Har btw hittat en klänning till bröllopet nu också! Det räckte med att mor min var med i butiken så fann jag en perfekt! Smock upptill, lång, fint mönster med fjärilar. Kunde inte bli bättre! Bild får jag lägga ut vid ett senare tillfälle.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0