Borde styrketränat mer...

Det blev inget Ikea idag inte! Istället tog vi vårt pick och pack och gick till parken vid ån och myste på en filt. Junior var alldeles betagen i trädkronan som vajade ovanför hans lilla huvud. Han och jag låg på en filt i skuggan medan karln låg och pressade i solen. Till slut blev liten mycket trött och sov sött i sin vagn. En slö dag med andra ord som redan börjar lida mot sitt slut.. för oss som går och lägger oss tidigt vill säga!

Junior har blivit mer och mer sugen på att "göra saker", till exempel stå upp med hjälp av att man håller honom under armarna eller "leka" med sina gosedjur med hjälp av att man leker med dem mot honom. Han tycker att detta är fruktansvärt skojigt! Jag unnar honom gärna detta nöje - absolut - men man får ju kramp i armarna av att hålla honom upp! Väger ju typ 6 kg snart ju... (ja, jag borde styrketränat mer under le pregnancy, but now it's too late) Han verkar inte ha någon förståelse för detta, trots att jag haft ett långt samtal med honom om det hela.. ; ) När börjar dom leka själva? 4-5månader? Eller?

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0