Borde inte få ha barn!

Gaaaaaaah! Jag blir så upprörd! Jag vet att det inte är några high-quality-föräldrar som är med i Unga Mödrar, men dom som är med nu tar ju priset!!!! Smakprov ur dagens program:

Ett ungt par. Ett barn, ca 2 år. Gravid med nummer två. BÅDA röker. Barnet, 2 år, har astma.

"Jag tror inte att rökningen påverkar honom" "Det är klart att vi skulle vilja ha en rökfri miljö för honom men han skadas inte av det". Nehe. Astma? Hm....

"Det är inte skadligt att röka när man är gravid. Att barnmorskan säger det är bara propaganda. De överdriver. Jag tror inte att det är jättenyttigt för fostret men det kan inte skada det". Okej. Good to know.

Samma par skulle sluta röka och klarade hela -håll i er nu- 5 timmar utan cigg. Wow. Strong effort med tanke på sina barn. Men det är klart - det är ju inte skadligt för barnen! De skulle också natta sin son, fortfarande 2 år, och slängde ner honom i spjälsängen och sa god natt. Pojken började gråta. Vad gör de då? De släcker nattlampan och stänger dörren. Pang bom! Nu säger jag inte att man inte kan låta små barn somna själva, men man kanske vill titta till ett litet barn som gråter och låta det veta att mamma och pappa finns där i närheten... men vad vet lilla jag?

En annan mamma skulle fira att hon fått egen lägenhet och att hon skulle flytta från mödrahemmet där hin bott tyå 6 månader för att bevisa att hon klarar av att ta hand om sin dotter. Det firar hon då med att ha fest i sin lägenhet med sina kompisar, medan 6-månaders-flickan sover i rummet intill. Men hon hade ju i alla fall en barnflicka.. typ 16 år.. som satt med och festade men inte drack någon alkohol. Låter väl precis som att hon klarar av att ta hand om sitt barn?

Jag undrar: Borde inte socialen i Danmark titta på programmet och bara åka och plocka unge efter unge? Och HUR kan de som filmar bara filma och inte ingripa? Jag skulle aldrig klara det.... De där föräldrarna skulle fått en lavett av mig för länge sedan. Och hör sen! ; P

-mami-


Kommentarer
H

Ja, man undrar ibland hur dom tänker. Jag ska kolla in nintendospelen! Kirby <3

2010-06-16 @ 19:28:49
URL: http://mangoraja.blogg.se/
mami

Dom tänker inte alls? JA! Kirby rules!!!

2010-06-17 @ 09:17:20
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0