Svettas bort?

Puh. Värmen fortsätter att breda ut sina tunga vingar över oss. Vi trycker fortfarande här på landet hos mor och far. Kan inte ens tänka mig hur vi skulle ha levt i lägenheten i dessa tider (om vi ens hade överlevt). Dessvärre måste vi dit en sväng imorgon eftersom att det kommer en tjej och kollar på lägenheten då. Då måste vi stå där med breda leenden trots att svetten forsar ner i pannan och säga: "det är en uuuuuunderbar lägenhet, vi trivs såååå bra! Men nu känner vi oss tvungna att flytta för juniors skull." "Varmt? Nej, det tycker jag inte. Vi har preciiiis varit ute på en joggingtur, det är DÄRFÖR vi är blöta av svett." Det var ju assmart! Man kanske ska ta på sig joggingkläder så att det ser mer äkta ut... ; P Att vi vill att hon ska gilla lägenheten är för att vi vill bli av med den så att vi slipper dubbel hyra. Gillar hon den är det större chans att hon kanske kan flytta in tidigre... ju senare nån vill ha den, desto sämre chans.. så därför ska vi stå där i svettpölarna och tokle som värsta mäklarna. Dåligt förresten att hyresbolaget inte sköter visningen.

Vår bil har också passande mist sin AC så här lagom till sommaren. Den har pajat, helt kaputt. "Hej då, nu får vi klara er utan mig", typ. Jättetrevligt. Ha det så bra, kära AC. Vila i frid. Tur att vi inte ska sälja bilen också: "Varmt? Nej, vi har preciiiiis varit ute på en joggingtur..." Men det är ju synd om junior som sitter och får utslag i värmen. Det går inte att få ner temperaturen trots att man kör fläkten på max och har alla fönster nervevade (Ha! Förr i tiden vevade man faktiskt ner förnstrena... när JAG var ung) ; P Tänk hur man hade det förr, INNAN AC fanns... Huh. Mor min får köra oss i deras nya fina bil med fungerande AC. Så kan hon passa junior medan vi snyggar upp lyan. Den måste ju vara fräsch när vi ska "sälja" den imorgon....

Önska oss lycka till.

-mami-


Kommentarer
A

Ha! Min sympati för er trasiga AC är en aning begränsad efter att ha kört omkring i Den Rullande Bastun, alias Ibizan, hela helgen. Om man drar upp fläkten på max så kan man känna en liiiiten svag vindpust om man har ansiktet precis framme vid fläktarna. Dessutom väsnas fläkten så man blir lomhörd. Och det går bara att veva ner ett av fönstren. Jippie!



Lycka till med lägenheten imorgon! Ni får väl se till att vara där i god tid och vädra ordentligt. Och placera ut lite fläktar här och där. ;-)

2010-07-05 @ 19:45:37
URL: http://ringtail.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0