Stadig värme

Igår provade vi med babymojs igen... med tanken att junior endast skulle få en liten smakportion. Skam den som ger sig! Hans far var den som gav flaskan denna gång och junior accepterade några små slurkar! Tittade på oss med skeptisk min men gallskrek i allafall inte... ett steg i rätt riktning! Nu ska vi fortsätta att kämpa med dessa smakportioner tills han kan sluka en hel flaska. Vi räknar med att lyckas med uppdraget lagom till killens 18-års dag. ; P

Idag har vi svettats hela vägen hem igen för att spendera någon vecka i lägenheten. Vi hoppas på sämre väder kommande vecka (törs man ens skriva så?) för att inte kollapsa helt i vår lilla "knarkarkvart". Det räcker med att vara här nu: junior är alldeles rödflammig över hela kroppen och jag själv har druckit åtta glas vatten på två timmar... Alla fönster står på vid gavel och fläkten på full effekt. Att man lever så här! Tacka vet jag mors och fars svala hus... som i det 35-gradiga utomhusvädret hade en innomhustemperatur på "endast" 26 grader.... Här i lägenheten måste vi vara uppe i stadiga 40 grader i genomsnitt, vi vet inte för vi har ingen termometer. "Köp en termometer så att ni vet hur varmt det är" säger min mamma. Jag säger: "vad spelar det för roll? Det är lika varmt i vilket fall... oavsett opm vi har en termometer eller inte...". Vetskapen om hur varmt det VERKLIGEN är kanske endast ökar ångesten, eller?

Vi har under veckan rensat ur mors och fars förråd där vi har en massa av våra barndomssaker. HUR kul som helst att läsa gamla skolarbeten som man gjort i låg- och mellanstadiet. Vissa saker sparade man och vissa saker åkte RÄTT ner i papperskorgen... : ) En del saker ska jag visa mina barndomskamrater... Det kommer att bjuda till MÅNGA skratt! (Här talar jag om saker som skrivits ner under högstadieåren....)



-mami-



Kommentarer
empah

jaa, vad roligt! Det vill jag läsa.. Jag ska rensa ur mina grejjer ur mamma och pappas garage snart också.. kanske har något spännande skrivet där..

2010-07-14 @ 17:46:42
mami

Roligt... och PINSAMT! ; P

2010-07-15 @ 11:45:48
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Y

Detta ser jag mycket fram emot att del av=) Kommer ni vara något hos din mor och far nästa vecka? Vi har bosatt oss i Nyköping, på grund av hettan i Åtvid, och det är ju inte särskilt långt däremellan (har semester den här veckan och nästa)... kram!

2010-07-15 @ 16:13:26
mami

Haha! Det förstår jag! Vi är i vår lägenhet och packar denna vecka och nästa vecka, planerar att åka hem till mor och far nästa torsdag 22 juli alltså. Om vi kanske kan ses den 23 då? Vi kan väl höras?

2010-07-16 @ 19:58:52
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0