Önskemål om Botox

Igår åkte vi som sagt till mor och far på landet. Det var perfekt väder att köra i eftersom att det regnade, vilket gjorde att temperaturen i bilen förblev human under hela resan. På landet i huset är det jättekallt. Som jag förutspådde krävs det både tröja och inomhusskor. Jag njuter! Fast min far tar det hela en aning långt genom att öppna alla dörrar och fönster som går på natten och vädra ut huset. På morgontimmarna är det iskallt. Klagar man och säger "pappa, det är kallt!" får man bara som svar: "det är friskt!". Så tröja på med andra ord.

Idag har vi varit på stan och kompletterat inför morgondagen. Junior har fått ett par nya byxor eftersom att fläckarna på det tilltänkta paret inte gått bort, plus att det nu krävs långbyxor eftersom att det eventuellt kan komma en och annan skur imorgon (NEJ!). Okej att vädret är svalare, men regn vill vi inte ha på brorsans stora dag.

Igår hade jag (troligen efter flera dagars EXTREM sömnbrist) världens ångest över hur jag ser ut. Är ganska sliten vid det här laget. Hittade gamla bilder från när jag var 19 och såg hur ung/smal/fräsch jag såg ut och fick vrålångest. Har fått dubbelhaka. Bad pappa om Botox. Fick inte det. Har i alla fall önskat mig en ansiktlyftning till 30-års dagen. Mamma och pappa bara skrattar, de tycker inte att det behövs. Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag kammade genom håret med fingrarna och ca 259 hårstrån lossnade. Ett av dem var helgrått! Och lockigt! Jag bröt ihop totalt, det kunde ju inte vara mammas eftersom att det var lockigt! Men sen kom jag på att det förmodligen slunkit med in i min tofs när jag satt upp det och på så vis blivit lockigt.. att det i alla fall VAR mammas hår... det MÅSTE det ha varit.

Har tyvärr känningar av förkylningen som junior och hans far dragits/dras med... hoppas inte att jag blir värre tills imorgon! Mamma har idag köpt babymojs utan mjölk på apoteket, så ikväll skall vi än en gång försöka lura bebisen att äta sig riktigt mätt innan sängdags! Önska mig lycka till!


Juniors nya byxor! Från Lindex.


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0