Natten i lägenheten

Natten i lägenheten har varit överj-g! Så varmt att man flämtade när man andades och ville krypa ur sitt skinn. Övervägde att tappa upp ett kallt bad och sova i badkaret. Gjorde givetvis inte detta. Junior har inte heller sovit bra. Vi har ju varit så länge hos min mor och far att han numera är van att sova där. Han vaknade av alla ljud (tåg, måsar, fulla fjortisar som skrek mm). Han blev också väldigt pigg vid klockan 01.30 och ville ligga vaken och skratta och prata med vår taklampa. Jag tyckte att det var mindre kul. Jag försökte tala om för honom med låg, allvarlig (försök till hypnotiserande röst) "Det är naaaaatt. Du ska sooooova nu". Det hjälpte inte. Han tittade bara på mig med en förbryllad min och sken sedan upp i ett strålande litet leende. Han var sedan vaken ett par timmar. Så också jag. Härligt.

Jag och juniors far försökte med ännu en smakportion babymojs igår. Ingen hit. Han skriker inte när han får det, men han hulkar och väser. Tror inte att han uppskattar det.

Jag lääääängtar tills det blir lite svalare väder. Sorry alla semesterfirare, men det är sanningen!

Nu vaknade junior, måste gå och vara lite social! Återkommer.

-mami-


Kommentarer
Shopping-Gurun

Stackars dig som var tvungen att vara vaken! Har ni sovit på dagen - eller tänker ni "kollapsa" i natt ;)? Tyvärr har de lovat ungefär samma temperaturer ett par dagar till. Kom hit ifall det blir olidligt! Kram, kram!

2010-07-15 @ 18:09:21
H

Åh vad kul!! Vill seee! nyfiken Jag kommer och hälsar på snart ;) Jo, det är varmt för de små vovvarna. Har fått bada/duscha dem svalt några ggr om dan när det var som varmast. Men de är ju från Mexico, så de klarar sig! ;D

2010-07-15 @ 20:34:44
URL: http://mangoraja.blogg.se/
mami

Shopping-gurun: Nej, så klart sover vi inte på dagen.. men sov väl skapligt natten till idag. Jag lovar att vi kommer om vi inte överlever (hur vi nu ska lyckas då..?) ; P Vi försöker dock att hitta på lite saker för att undkomma värmen något.



H: Hoppas att jag har stillat din nyfikenhet något.. ; P Kom på att min kusin R hade en liten gosedjurs-chihuahua när vi var yngre som hade en vers på sig: "South in the border of the sun, Tiny - the chihuahua was having fun. Attending fiestas, breaking pinjatas, having a taco or some enchiladas". Haha! Klart dom små mexicanska rackarna klarar värmen!

2010-07-16 @ 19:55:56
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0