Mjölkallergi i allafall?

Nu åt lilleplutten rätt bra av 50/50-blandningen... Men han blir alldeles knallröd runt hela munnen. Varje gång han fått ersättning. Som är mjölkbaserad. Så. Tror nu starkt att han är komjölksproteinallergiker trots allt... Han har ju fortfarande utslag på kroppen. Jag äter ju mjölk. Läser på nätet om andra med liknande bekymmer. Tros vara mjölkallergi. Uteslut mjölk från kosten om du ska fortsätta amma. Suck och stön. Jämmer och elände. Inte kan jag ju vara så självisk att jag fortsätter att äta mjölk om min lille pojke får eksem av det? Och inte an jag tvinga i honom ersättning med mjölk i om han mår dåligt av det? Enligt vår BVC-sköterska ska man vara utan mjölk en månad för att se om eksemen på bebisen blir bättre. Jaha. Får väl börja igen med mjölkfir kost. Eller? Varför kan ingen bara säga hur man ska göra? Tycker att de på BVC är lite vaga i sina råd när det gäller denna fråga.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0