Lägenhet: u.a.

Granskningsmänniskan var en relativt ung karl i sina bästa år, verkade rätt trevlig faktiskt. Så det var bara att koppla på charmen och guida runt i lägenheten. Karln min smet ner till tvätten i tvättstugan precis innan han kom så jag stod här ensam och deklarerade om hur rädda vi varit om lägenheten men hur mycket vi triiiiiiiivts här. Ja, verkligen! Toppenlägenhet, men du veeeeet ju hur det är när man får smått! Osv. Osv. Vi klarade oss utan anmärkning! Vi måste bara spackla igen hålet som blir efter lampan i vardagsrummet, något som vi redan hade intentionen att göra. Så. Det känns skönt. Sen ska ju stället städas och besiktigas, men vi snackar om städproffset nr. ono här (jag) så det lär ju inte bli några problem ; P

Haha! Det regnar!!!!! Så underbart! (Hoppas bara att vädret blir bättre på lördag...) Hade bett mor och far att hämta mig och junior, men eftersom att vädret är sämre kan vi åka i vår bil med karln, nu steks vi inte till döds under färden till dem.

Junior har varit så täppt i sin lilla näsa att han knappt kunnat andats i natt. Vaknat stup i ett och varit ledsen. Jag förstår honom, läskigt att inte få luft. Tänkte på vad min svägerska berättat om folk som suger ut snoret på sina barn med hjälp av sin mun (de som inte har någon näs-frida). Vi har ingen näs-frida. Men jag ville inte suga ut snoret med min mun. Mycket skulle jag göra för min son.... men... nej! Jag var vaken istället och satt uppe med honom. Kunde ändå inte sova tack vare värmen/fulla människor som sprang förbi utanför/måsarnas skrattfest/bilar utan ljuddämpare/godstågen.

Ska packa det sista nu.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0