Granskningsmänniskan

Tar nu en välförtjänt kaffepaus i allt packande. Imorgon kommer någon och granskar lägenheten för att se om vi förstört något som vi måste åtgärda innan vi lämnar över lägenheten. Det är lite nervöst tycker jag. Jag vill då att lägenheten skall vara i toppskick så att de inte tror att det är några mojjar som bor här. Vet inte varför jag tycker att det är viktigt. Jag tror att jag tänker så här: att om vi har det snyggt och fräscht så kommer de inte att syna oss i sömmarna för att de ser att vi är rekorderligt folk (och inga mustdrickare - några kanske förstår vad jag menar..) och inte anklaga oss för de brister som finns i lägenheten. Till exempel 40 hål i badrumsdörren. Som FAKTISKT var där när vi flyttade in. Så det så. Junior hjälper till så gott han kan, exempelvis genom att kissa på tapeten i sitt rum. Snyggt där.

Har cyklat till Myrorna och lämnat in saker idag och tagit en sväng till Rusta för att inhandla vacumpåsar - min nya favorit! Man proppar dem fulla med textilier och dammsuger sedan ur all luft så att de tar 75% mindre plats. Har dock upptäckt att de väger precis lika mycket som innan... (konstigt va?) ; P

Det är görvarmt! Tropiskt klimat. När vi åker härifrån imorgon till landet kommer det att krävas typ overaller och vantar inomhus på grund av att vi nu har vant oss något vid denna värme. Men vi fortsätter som sagt under dagen att packa och greja. Inte så lätt att ha det snyggt när granskningspersonen kommer imorgon när lägenheten är belamrad av 456 kartonger. Men vi gör så gott vi kan!

Juniors byxor har fortfarande fläckar. Men jag har inte gett upp! De är i allafall ljusare...

-mami-


Kommentarer
A

Ahahaha! Skickligt av honom att kissa på tapeten! Det krävs talang för att lyckas med någt sådant. ;-)

2010-07-21 @ 15:09:16
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

ja, vilken talang... cirkus nästa? ; P

2010-07-21 @ 20:37:52
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0