Fläckborttagningsfiasko (är ett sammansatt ord)

Gah! Den avancerade fläckborttagningskuren verkar vara verkningslös på de vidriga fläckarna på juniors byxor! Skit också! Han har ju inte ens använt dem en enda gång ju... Hade dem i skötväskan JUST för att han skulle kunna använda dem lite. Har haft fläckborttagningsspray på dem varje dag i två dagar och som sagt nu haft dem i ett bad av kemikalier utan större resultat. Eller, det är klart att fläckarna är NÅGOT blekare men de är ändå kvar. Så. Vad gör man nu? Kastar? Försöker lite till? (Gör nog det senare, envis som man är). Men VAD ska junior ha på sig på bröllopet OM fläckarna blir permanenta? Ve och fasa.


Junior har ett par byxor som ser ut så här. Kan han ha dem på bröllopet?

-mami-


Kommentarer
A

Åh, vad irriterande! Du som hade varit ute i riktigt god tid med hans outfit också. Vad är det för färg på fläckarna? Sitter de så de syns jättemycket?



Annars är ju klädkoden för tremånaders inte så vansinnigt strikt, så han klarar sig nog i värsta fall med ett par andra byxor. ;-)

2010-07-20 @ 16:09:14
URL: http://ringtail.wordpress.com
M42

Klart han kan! Det blir fräscht och somrigt. =)

Men, vad synd på det tuffa shortsen! Jag kan sponsra ett par nya - om du hellre vill det...

2010-07-20 @ 22:42:50
mami

A: Fläckarna är tyvärr gula - ser ut som bajsfläckar. Inte speciellt fräscht... Helt klart surt när jag som sagt var ute i så god tid... fläckarna sitter över hela ena benet... men de är nu ljusare, jag har ännu inte gett upp!



M42: Du behöver inte sponsra med annat än din tvättmaskin! Jag tänkte slänga in dem när vi kommer så får vi se om det går att tvätta bort dem. Jag tycker som du - de vita byxorna är ju somriga och snygga. Bara så tråkigt när jag hade köpt speciella kläder till honom.. men det finns värre saker i världen : P

2010-07-21 @ 14:32:14
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0