Det enorma lurendrejeriet

Igår regnade det! Halleluja! Som Anders Glenmark så fint skriver i sin sång "Regnet": "Regnet öser ner och jag blir blöt från topp till tå. Så står jag ändå här och låtsas att jag har nåt att hitta på. Regnet öser ner och verkar inte ha nåt slut. Men det gör mig ingenting, september lockar alltid ut. Fast regnet öser ner." Okej, ta bort det där med september så är det ju mitt i prick. Karln min kom på den briljanta idén om att ställa vår fläkt på balkongen och fläkta in den svala regnluften - underbart! Så i natt har vi sovit hyfstat, endast vaknat varannan timme och ammat junior enligt sedvanligt schema.

Vi har idag fortsatt med smakportioner babymojs. Det blir inte bättre. Vi matar och matar. Junior spottar och spottar. Idag försökte juniors far mata med flaska till lunch. Junior tuggade lite snällt på den i tio minuter och hulkade äcklat när han fick ersättning i munnen. Spottade. När vi tyckte att "nu räcker det" gick jag och bytte blöja på honom istället för att amma honom direkt efteråt så som jag brukar. Och jisses vad arg han blev! Han skrek och tittade på mig med sårad blick - jag hade svikit honom och ersatt mig med ersättning (är det DÄRFÖR det heter ersättning?) ; P Så när jag väl skulle amma honom kunde han knappt äta för att han med jämna mellanrum var tvungen att titta på mig, skrika lite och tala om att fortfarande var arg. Plutt.

Fortsatt varmt idag. Vi har packat, kastat och rensat. Puh. Lägenheten liknar nu ÄNNU mer en knarkarkvart med all skit liggandes kors och tvärs innanför de kroniskt nerdragna persiennerna. Junior fick bada på kvällen och upptäckte att man kunde plaska ÄNNU mer än han tidigare gjort. Han fullkomligt kastade runt sin lilla kropp i badbaljan så att vattnet stänkte över båda honom och mig och han skrek av skratt varje gång. Så gulligt!

Jag skulle nu själv på kvällen ge junior ett kvällsmål babymojs i flaska. Tanken var ungefär "nu ska han väl för fan kunna äta lite av det här så att vi får sova!". Junior var jättehungrig. Fick flaskan och sög i av gamal vana när jag matar honom. "Yes!" tänkte jag - nu funkar det! Men när han hade sugit tag och insåg att det var babymojs som kom in i hans mun istället för bröstmjölk blev han vansinnig! Skrek som aldrig förr. Jag försökte en stund med flaskan men han bara gapade, vägrade att suga och framför allt: han vägrade att kolla på mig - jag som lurat honom så grovt med babymojset. Så jag ammade honom. Så klart. När han ätit färdigt tittade han på mig med sin sötaste blick och jollrade så sockersött så. Jag hoppas att han förstår att han NÅN gång måste lära sig att äta annan mat än bröstmjölk? Har försökt tala om det för honom men han tycktes inte riktigt lyssna.

Så nu ska vi väl gå och lägga oss snart. Jag måste också somna tidigt så att jag orkar med nattens alla mål. Kan man sondmata en bebis på kvällen med babymojs? ; P

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0