Bröllopet

I lördags begav det sig! Vi for (jag, karln, junior, mamma och pappa) upp till Stockholm för att vara med på brorsans bröllop! Vädret var mulet men det var uppehåll när vi åkte på morgonen, dock med hot om regn. Jag hade min långklänning med en liten kofta till och uppsatt hår i fin festfrisyr. Junior hade sin finskjorta, nya byxorna, en kavaj i ljusgrått mjukistyg samt gubbkepsen. Som kronan på verket (eller rötterna eftersom att det var på fötterna?) hade han sina söta Converse-skor!

Brudparet var underbart klädda: hon i vit, knälång, axelbandslös klänning med ett svart band i midjan. Till det svarta pumps, kuvertväska och ett fint diadem med vita blommor på ena sidan. Väldigt 50-tals-brud-chic! Han i svart kostym, vit skjorta och pastell-grön slips som matchade brudens pastellfärgade sjal i gammelrosa. Bruden knöt ihop säcken med en söt liten brudbukett i färgerna grönt och gammelrosa. Så vackra! Cermonin hölls i stadshuset och tog ca 2 minuter... Jag och brudens ena syster fick äran att vara bröllopsvittnen! Vigselförrättaren såg mysig ut och verkde vara en trevlig typ. Som sagt, två minuter tog det, men det var vackra ord, högtidlig stämning, och jag fick titta bort på junior och tänka på annat för att inte börja gråta. Brudparet strålade, jag har nog aldrig sett min bror så glad!

Bröllopsmiddag intogs på Fjäderholmarna på en krog vid vattnet som serverade underbar mat. Junior var exdemplarisk under cermonin men desto "knöligare" under middagen.. hade svårt att komma till ro, ville inte sova, gnällde och så vidare... Det visade sig senare att han hade lite krångligheter med magen... Vi hade tur då brudens syster själv har småbarn (som hon inte hade med sig) och mer än gärna gullade med junior och bar runt på honom så att vi fick äta i något så när lugn och ro. Jättegod mat! Servitören var lite "special", han gjorde sitt bästa så klart, men va lite "special" som sagt. När man sa vad man ville ha att äta sa han hela tiden: "sjävklart". Ungefär som att han visste vad jag ville ha redan innan? Eller? Vad var det som var så självklart? Hm... Sen tyckte nog han att vi var ena riktiga hillbillies som inte hade någon värd vid bordet utan ropade hejvilt med handuppräckning hur många som ville ha vitt vin osv... Men varför ska det vara så märkvärdigt? ; P

Hela dagen var i alla fall underbar och lyckad. Det enda som kunde ha varit bättre var vädret. Det regnade så klart under hela eftermiddagen och kvällen. Men som man säger: Det bringar tur när det regnar på ens bröllop!

Igår slappade vi nästan hela dagen, vi kom ju hem rätt sent efter bröllopet. På eftermiddagen startade jag ett tårtbak och bullbak. Vi åt nygräddade bullar till kvällsmat (!) och idag firade vi min mor som fyller år med en lite annorlunda tårta. Rosa tårta med jordgubbar och frosting. Jättegott!

Denna vecka ska vi till bvc för att mäta och väga junior! Nu var det en månad sedan, känns som att han väger 10 kg (vilket han givetvis inte gör) och det ska bli kul att se hur mycket han har gått upp. Vi ska också prata smakportioner... i slutet av veckan fyller han ju 4 månader.. lille plutten!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0