Bebbe i gubbkeps

Karln piggade på sig lite under eftermiddagen så den lilla familjen tog en tur på stan. Junior satt i bärsele på pappas mage och tyckte att det var hur kul som helst! Hans far köpte på stan ett par kepsar till junior, bland annat en gubbkeps, eftersom att den enda solhatten lilleman hade blev förstörd i regnvädret som hans mor (jag) fick springa i. Det regnade så mycket att det läckte in i väskan och en påse som låg där i färgade av sig på hatten och hans finbyxor som han ska ha på morbrors bröllop på lördag. Hatten fick kastas men finbyxorna ligger nu i en mycket avancerad blandning av fläckborttagningsmedel och tvättmedel i hopp om räddning. Annars får liten gå med rumpan bar.

I allafall var junior mycket söt i sin lilla gubbkeps och "alla" kvinnor vi mötte spanade in mina pojkar med ett leende på läpparna (jo då, det gäller att ha koll på sina killar...) Juniors far märkte såklart inte detta, men jag tror i allafall att de tyckte att grabbarna var väldigt söta där de gick. För det var de.

På kvällen tog vi en impulsiv tur till vännernas hus och grillade. Junior och deras pojke fick leka med varandra (så bra som en 3-månaders bebis och en 7-månaders bebis nu kan leka med varandra....) Mycket trevligt! Men vi konstaterade att det var svårt att ha en lugn och fridfull middag med två små ljuvliga bråkstakar på plats. Man fick överrösta varandra hela tiden och sjuttonhundra saker hände samtidigt hela tiden. Men gott var det.

Jag hade dock svårt att somna igår kväll av två anledningar. Nr 1: Jag var jätteallergisk och snorade hela tiden. Nr 2: Jag avslutade kvällen där med två koppar starkt kaffe (Varför? För att det var gott!) Så jag knoppade nog inte in förrän efter 3 någon gång och så upp vid 9-tiden. Ammat junior minst 3 ggr däremellan. Härligt. Nu packas det för fullt här för att få någon form av struktur på eländet, nej, jag menar flyttkaoset.


Om det var vinter skulle junior givetvis ha dessa söta skor från HM....  = )


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0