Babygym

Igår var vi på blixtvisit hos min mormor och morfar. Stannade ett par timmar bara, men det är alltid så trevligt att träffas! Och mormor har alltid så goda kakor : ) När vi kom hem väntade en glad överraskning: Babygymet hade kommit!! Junior tyckte att det var roligt och lite läskigt och kanske lite konstigt? Idag har han tyckt att det varit bättre. Men han roar sig inga långa stunder... Men alla stunder han kan sysselsätta sig själv är bra stunder!

Juniors far är hundvakt denna helg så vi stannar här hos mor och far (hade nog stannat här ändå.. men nu har vi ett "giltigt" skäl....) ; P Jag, mamma och junior var på stan idag och handlade lite på rea.. bara till junior så klart! Ännu är det roligt att handla babykläder. Junior var superbebben och var söt/skrattade hela tiden. Skönt när han inte gallskriker i affärerna. På eftermiddagen har vi promenerat med karln och hunden. Skönt att komma ut.

Denna information om bebbar fick jag från Pampers:

"Börja med smakportioner

Mat, härliga mat. Vid fyra månaders ålder kan det vara dags för något med mer substans än bara mjölk. Några ledtrådar till att ditt barn är redo att börja med fast föda kan vara att hon eller han vaknar ofta på natten, är intresserad av mat när du äter, tuggar på knytnävarna och har en aptit som inte tillfredsställs av en lång stunds amning."



Vaknar ofta på natten? Check.



Intresserad av maten vi äter? Check.



Tuggar på knytnävarna? Check.



Det verkar som att junior verkligen är redo för lite annan mat... men inte hans eventuella allergier. Skitallergier. Har aldrig hatat allergier så mycket som jag gör nu. Har inhandlat lite mjölkfri risgröt... kunde inte hålla mig... IFALL han ska få smaka... lite.... bara lite....





Snart är väl junior så hungrig att han tar till alla medel för att få äta lite... ; P




-mami-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0