Putbuk

Nu står klart att nackdelen med att sluta amma är att man inte kan äta den där extra chokladkakan om dagen som man vant sig vid. Det jobbiga för mig med amningen och ätandet var ju i och för sig att jag inte kunde äta den där chokladkakan ändå, eftersom att det är mjölk i den. Men jag kunde ju unna mig annat gott... Nu är byxorna som passat bra tidigare lite trånga känner jag... Helt plötsligt, bara så där.

Magen är ett kapitel för sig. Det känns som att den helt plötligt har blivit större, bara den senaste månaden. Hm. Den putar ut. Ser inte fet ut. Ser enbart gravid ut. Vilket jag inte är, så det är ingen förklaring till denna putande buk. Jag gör desperat magövningar varje dag för att strama upp muskulaturen i buken så att den ska bli platt och fin, men den putar bara mer och mer för varje dag känns det som. Nu går jag och hoppas för mig själv att det hela är ett gigantiskt bråck som är orsaken till putbuken. För då är det inte mitt fel och jag kan faktiskt inte göra något åt putbråcket. Så det så.

Det dumma är att vi är inne mitt i december och julen närmar sig med stormsteg. Samtidigt har jag cirka 22 bra anledningar till att tröstäta just nu. Tröstätning, juletider samt önskemål om viktminskning är en svår, nästintill omöjlig kombination. Hjälp!

-mami-


Kommentarer
A

Men du, slappna av de här två veckorna fram till jul!

Det är apjobbigt att laga julgodis och baka pepparkakor för att sen säga "Nej, jaaag ska inte smaka! Jag bantar ju!" och två veckor gör varken till eller från i det stora hela.



Januari är en fin månad att börja med sånt, och då blir det ju dessutom ljusare ute för varje dag vilket motiverar till fler promenader. :-)

2010-12-10 @ 16:33:59
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Ja, jag får väl göra som alla andra - ta tag i det i januari... Nytt år, nytt liv!

2010-12-11 @ 10:57:47
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Mamma

Kan det inte vara lite av "laktosmage", då? Jag menar, du var ju helt mjölkfri ett tag och sedan är du inte det. Jag blir själv väldigt putmagig vid för mycket laktos. Det spelar då ingen roll hur mycket magträning jag har gjort då. Men jag får förstås också mer eller mindre magknip...



Kanske värt att pröva ändå? = )

2010-12-11 @ 11:44:45
mami

tja, det KAN ju vara en möjlighet. Men magen är lite "överskottshudsslapp" också - vilket bidrar till putet. Tror tyvärr inte att det går att skylla på vare sig bråck eller mjölkmage = (

2010-12-11 @ 19:39:46
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Maja

försök att inte tänka så mycket på det så kommer det att gå jättebra:)

2010-12-11 @ 19:58:45
URL: http://mcaria.blogg.se/
mami

ja, det är ju ett förslag så klart.. Tur att det finns tunikor som täcker problemområdet = )

2010-12-11 @ 20:24:26
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0