Pepparkaksbebbe

Puh! Junior sover, lägenheten är städad och jag har duschat. Frid, frid frid!

Junior har idag varit mer än lovligt svårsövd, kan bero på att han sovit bra i natt. Han vaknade till vid 23.30-snåret igår av att hans taklampa helt plötsligt tändes! Mycket läskigt och jag som besitter en otroligt livlig fantasi och rädsla för övernaturliga saker blev så klart skitskraj och tog med mig junior in i vårt sovrum och stängde dörren om oss som skydd mot allt det onda. Sedan har vi sovit helt okej! Han kanske vaknade någon gång för att få nappen, men välling ville han inte ha förrän 06.00! Och då är det ju faktiskt morgon... Men vi gick och lade oss en stund till och vaknade vid 09.00... = )

Sen har han inte velat sova på dagen idag. Vid klockan 13.30 gick jag ut med honom i vagnen och tänkte att jag promenerar med honom i två timmar, bara han SOVER! Han somnade på en gång men vaknade redan efter 45 minuter. Och ville inte somna om. En trött bebis stupade sedan i säng klockan 18.30 här hemma.. Utan allt för mycket bråk och skrik.

Idag har jag tagit bort skötbordet eftersom att virvelvinden klättrar på det så att det nästan välter och så får han tag i hudcremerna på det som skall "förvaras utom räckhåll för barn." Det går ju ändå inte att sköta honom på skötbordet längre.

Imorgon ska jag och virvelvinden lussa på jobbet. Klockan 06.00. Vi måste gå upp 04.45 senast för att hinna... Vad gör man inte för patienterna? (Eller rättare sagt för arbetsgemenskapen, vi går dit för att mysa med kollegorna helt enkelt!) Virvelvinden ska vara utklädd till pepparkaksgubbe i en bedårande dress från Lindex. Vet inte hur det ska gå - jag ville äta upp honom redan innan han hade dräkten på sig, och med denna på är han ju helt oemotståndlig. Men jag får väl behärska mig helt enkelt.

Och då heter det ju inte pepparkaksgubbe, utan pepparkaksbebbe!

-mami-



Kommentarer
Mamma

Men, så hurtigt (så tidigt...), och så roligt (att lussa...), och så gulligt (med pepparkaksbebbe)! Ta kort! (Fast det har du kanske redan gjort..?)

2010-12-12 @ 21:44:12
mami

Om du tittar på mobilen så har du ett där! = )

2010-12-13 @ 12:38:20
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0