Nattlig lek

Åh. Förr var virvelvind svår att söva på dagen, men det gick bra på kvällen när han var så trött så. Ikväll var han JÄTTETRÖTT vid läggningen, men när man lägger ner honom i sin säng jobbar han upp sig och virvlar runt, runt ,runt och gnäller samtidigt för att han egentligen är så trött... Han VILL INTE somna!

I natt hade jag över honom till vår säng i sedvanlig ordning och vid 01.00 vaknade han till ordenligt och ville leka, krypa, klättra och busa. Jag låg stilla i mörket och låtsades sova. Han drog i min näsa och mitt hår. Han var vaken tills 03.30 då han fick välling och somnade om vid 04.00 och sov sedan till 07.30. Visst är det väl ljuvligt med bebisar?

Nu tog det 40 minuter att få honom att komma till ro så att han somnade. Samtidigt hade jag (i tron om att han skulle somna själv som vanligt) påbörjat ett kola kok (koka kola, haha!) (jag vet, det är inte ens kul). När virvelvind inte somnade utan härjade fritt i sitt rum blev lilla mamman stressad och mätte fel på en ingrediens. Lilla mamman fick dubbla satsen för att rädda det hela. Alla som kokat kola vet hur lång tid det tar att koka en DUBBEL sats kola. Så nu ska jag koka kola hela kvällen.

God jul!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0