Ett brev kom...

När jag gick i nian bad vår klassföreståndare oss att skriva vad vi trodde att vi skulle göra om 10-15 år. Han tog sedan hand om dessa dokument. Detta hade jag helt glömt. Klassföreståndaren hade dock sparat dessa papper och i veckan kom ett brev hem hit... Klassföreståndaren skrev och påminde om att vi hade siat om vår framtid och att han nu ville återlämna våra teorier om hur våra liv skulle se ut i framtiden. Han berättade också vad han själv hade gjort dessa 10 år och gav önskemål om att vi skulle skriva tillbaks till honom och berätta hur livet ser ut för oss idag.

Kul grej! Särskilt eftersom att jag hade glömt bort att detta hade ägt rum. Önskar att jag hade varit lite mer detaljerad i min beskrivning av framtiden, men det var kul läsning i alla fall! Jag förutspådde hur mitt liv skulle se ut om 15 år, så när jag är 30 alltså. Här är min version av hur jag som 15-åring trodde att livet skulle se ut vid 30 (då är man ju vuxen och jättegammal....):

" Mitt liv i framtiden - 15 år.
För det första: Inga lösnaglar... Men jag kan faktiskt se mig själv som artist faktiskt... Jag lär väl gå estetiska musik på gymnasiet eller natur. Det kan man aldrig veta, men någon av dessa linjer blir det. Jag ska alltså bli känd... mingla runt på partyn och annat skojj. Men det är inte kändisskapet som lockar mest, jag älskar att sjunga också o så. Jag och min kusin ska bilda typ ett litet band (?) eller nåt... Hon ska rappa och jag ska sjunga, vi lär väl bo ihop med... men nej, inte när jag är 30! När jag är 30 är jag nog djurskötare på Kolmården, för svenska djur allså typ hästar, åsnor, kossor och getter... dom är väldigt trevliga... Detta är efter mitt kändisskap, för jag ska bli känd, även om jag måste sjunga något skit som Max Martin har skrivit! Helst vill jag skriva min musik själv, det är mer äkta. Jag ska i alla fall ha massor av vänner och bekanta. Jag ska ha hus i USA, Stockholm (Östermalm) och Frankrike som jag kan flytta omkring emellan."

Det är ju SÅ synd att jag hade glömt bort denna framtidsvision! Nu känns det som att jag har hamnat på fel spår i livet... Jag har ju bara fyra år på mig nu att bli känd, köpa hus i USA, Stockholm (Östermalm) och i Frankrike, innan jag ska dra mig tillbaks och bli djurskötare på Kolmården... Jag måste nog kontakta Max Martin ASAP och sätta bollen i rullning helt enkelt... Om inte jag och kusinen ska ta och starta det där "bandet" ändå.. Vi kan ju ta med barnen som kan doa eller nåt.. Lösnaglarna stämmer ju i alla fall, det får man ju inte ha som sjuksköterska... ; )

Jag och karln har fått ett gott skratt i alla fall. Hoppas nu att jag kan sprida mer glädje så här i juletider! = )

-mami-


Kommentarer
A

Hahahaha! Åh, men det är ju helt lysande! :-D

2010-12-11 @ 13:57:34
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Ja, visst är det! = )

2010-12-11 @ 19:37:41
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Y

Det här har jag inget minne av alls att vi gjorde! Kommer dock ihåg att du var helt säker på att du skulle bli artist och att du inte skulle behöva ta körkort för att du skulle ju ändå bara åka limo överallt:)

2010-12-12 @ 16:37:43
mami

Hahaha!!! Jag vet! Och jag väntade BRA länge med att ta körkortet också... Till slut gav jag upp tanken på jet set liv (djurskötare på kolmården) och tog tag i saken i alla fall! (Har faktiskt aldrig åkt limo, tragiskt nog) = (

2010-12-12 @ 19:40:18
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Rebecka

Hahahaha. Min kusin ska rappa..jo jag tackar. Vem trodde jag att jag var?Eminem?2Pac?Vanilla Ice?hahaha.Sjukt kul!

2010-12-15 @ 22:09:20
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

Haha, jag vet! Jag tror att vi mer inspirerades av någon svensk rappartist.. Blues? AYO... eller varför inte Ken (storma slottet...) ; ) Tror att vi hade gjort succé i alla fall... = ) (Hoppas lilltjejen mår bättre)

2010-12-16 @ 11:05:24
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Rebecka

Haha japp var nog så..herregud,vad fick vi allt ifrån?

Ja du, det har varit många vändor till sjukhus med liten. Ingen astma iaf, men ett riktigt elakt virus. Hostar så hon spyr, det är så synd om henne.

men blir nog bra tillslut!

2010-12-17 @ 08:44:38
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

Nej men lilla skruttan! Skönt att det inte är astma i all fall. Viruset kommer ju att försvinna så småningom, men jag förstår att ni har det jobbigt! Inte roligt när de små mår dåligt = ( STOR kram till er!

2010-12-17 @ 21:06:37
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0