En högljudd liten jävel...

Igår var jag och junior och fikade med min gamla kompis från gymnasiet. Har inte träffat henne på år och dar (typ 2 år..) så det var verkligen jättekul att ses! Och som jag nämnt tidigare så märker man att man har en bra vän när man kan träffas efter flera år och prata som vanligt med varandra, utan att det känns konstigt på något sätt. Junior var också glad och skötte sig skapligt under fikastunden... Tills det hade gått ett par timmar och han började bli lite hungrig - då gapade han och deklarerade höglutt sitt missnöje.

Röster om juniors röstresurser:
"Han skriker ganska högt..."
"Andra bebisar skriker lite ljust... han har så stark röst"
"Hans skrik hördes genom mobilen så att alla i tågvagnen blev störda"
"Det var en högljudd liten jävel" (sagt av en person som endast överhörde juniors skrik genom mobiltelefonen på tåget...)

Andra bebisar skriker typ: ouuäää, ooouää, oouuä, lite diskret (jag har lyssnat efter detta på stan). Junior skriker mer: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Med stark och stadig stämma. Det är inget "jag har ont"-skrik eller "jag mår dåligt/är hungrig/törstig"-skrik utan mer ett "jag har tråkigt/gör som jag säger"-skrik. Därför kallar vi honom för "chefen". Mycket bestämd herre. Han har igår fått en body med just texten "chefen" tryckt på bröstet. Så att alla vet som bestämmer liksom.

Det värsta med hans skrik är att han gapar som aldrig förr, så att alla störs av det. Sen när andra bebisar skriker ser han helt förtvivlad ut, gör ledsen-minen och börjar i värsta fall att gråta. Snacka om two-faced... Det var en mamma med sin bebis på IKEA när jag om mamma var där med junior som tyckte synd om honom för att han blev ledsen när hennes dotter skrek.. men jag och mamma fick förklara att han inte är bättre själv. Han är så sneaky, ligger där i vagnen och spelar "liten ängel" när de andra barnen skriker. Det är minsann inte ett dugg synd om honom! : P

Idag åt han inte på 4 timmar och 15 minuter. Jag är nöjd med det! Men sovit dåligt har han gjort i natt eftersom att han har haft krångel med magen (som vanligt) så idag tar i det lugnt (efter att ha gått en promenad på 9 km...). Var inte beredd på att denna vedervärdiga värme skulle komma tillbaks... Vi håller oss inne resten av dagen.

-mami-




Kommentarer
Y

Det kanske blir en operasångare av honom? Musikalisk helt klart med de röstresurserna... Det bådar gott för framtiden. ...och junior kan ju inte rå för att de andra bebisarna har så mesiga stämmor!

2010-08-13 @ 19:54:42
mami

Haha! Ja, sångare ska det definitivt bli av honom = ) Men hans far tycker fotbollsproffs... Vi får väl se vad han får för intressen = )

2010-08-20 @ 15:52:06
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0