Ett späckat schema

Det är så orättvist! Pratade med min mormor för en stund sedan och hon berättade att hennes grannes barnbarn som är fyra dagar äldre än junior hade fått börja äta minsann. Hennes granne tyckte att det var "nonsens" att junior inte fick äta. Då är vi två som tycker det. (En avstickare: kom på här om dagen att nonsens är non sens, alltså utan vett typ! Hade inte tänkt på det). I alla fall. Det är vansinnigt orättvist att den bebben får mumsa i sig gröt och sova hela nätterna (det är vad jag inbillar mig i alla fall...) Jag tycker också att det är nonsens att junior inte får äta smakportioner. Det har bebisar fått gjort vid 4 månaders ålder i alla tider. Men nu får de helt plötsligt inte det enligt socialstyrelsen och WHO och BVC och belsebub och hans moster. Och särskilt inte om de är allergiska. Blä för allergi. Men nu är det "bara" 1,5 månader kvar tills även junior får börja med lite riktigt käk.... *längtar*

Annars driver dagarna förbi som på löpande band. Vakna (bli väckt av bebsi alltså), äta frukost, leka med bebsi (juniors nya namn som ni kanske förstår), sköta bebsi (tvätta, smörja, ta på kläder), leka med bebsi, bebsi sover en stund (då passar man på att göra i ordning sig själv, tvätta, blogga....), amma, leka med bebsi, bebsi sover en stund, amma, leka, sova, amma, leka sova, amma, leka, sova, ammalekasovaammalekasovaaaaaamamamaa. Byta om på bebsi inför natten (smörja, byta mm). Puh. Lägg till ex antal blöjbyten under dagens lopp också mellan amma, leka, sova. Intressanta dagar. Jag har snart börjat glömma bort vem jag är. Vad tyckte jag om att göra innan jag fick barn? Vad gjorde jag med all min tid? (måste haft MASSOR med tid!).

Är nu svart under ögonen. Det finns ingen anti-rynkcreme som råder bot på maximal sömnbrist. Tyvärr. Men jag såg på TV-shop att det finns någon creme som alla celebriteter använder som skall vara superb. Är frestad att inhandla den för endast 500 riksdaler. Desperat? Moi? Trodde aldrig att jag skulle sjunka så lågt att jag handlade på TV-shop. Men man skall förvånas över hur man förändras i livet. Ena dagen värdesätter man en fin handväska, andra dagen värdesätter man en tröja utan kräks. Man har inte längre tid att vara kräsen.

By the way: Måste slå ett slag för Åhléns barnkläder! De har banne mig bättre kvalitet på sina grejer än ett visst annat märke som ska vara så fint och bra... Och så har de bra storlekar: 50/56, 62/64, 74/80 osv... så att det finns lite väx-mån i plaggen. Go Åhlens!


Body i 100 % organisk bomull. 99 kr från Åhlens.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0