Tvärtemot vad BVC säger! Ha!

Idag har junior provat sin första riktiga smakportion!!! Nu skiter jag i vad BVC, socialstyrelsen, WHO och f-n och hans moster tycker - jag vill att junior ska börja så smått att äta mat! Nu menar jag inte att jag ska sluta amma, men jag vill att han kan börja äta typ gröt till kvällen så att han håller sig lite mättare på natten och förhoppningsvis kan sova lite bättre (även om det inte är någon garanti för detta). Han fick mjölkfri (bäst att ta det säkra före det osäkra) risgröt med päronpuré. Och tro det eller ej - junior skrek inte, vägrade inte, gjorde inget motstånd! Han tyckte att det var gott och gjorde så gott han kunde för att smaska i sig det goda även om de mesta kom ut igen samma väg som det kom in (här kom haklapparna som jag fick av svägerskans syster väl till pass!). Från och med nu blir det smakportion varje dag och vill ungen äta gröt på kvällen så ska han banne mig få det. Så det så!

Ska försöka ordna mera rutiner för junior nu när vi kommit in i den nya lägenheten och får lite ordning på tillvaron igen. Har börjat med kvällsrutin: Göra junior iordning (byta om, byta blöja, smörja etc), amma honom (senare blir det vällning här), läsa god natt-saga (ikväll blev det "Till vildingarnas land), sjunga en liten stund och sedan bums i säng. Förhoppningsvis hjälper det honom att somna senare när han blir äldre, när man har lite kvällsrutiner. Förhoppningsvis, säger jag.

Nu ska jag också knyta mig snart. Har varit en intensiv dag. Mamma k0om hit en sväng och hjälpte oss att kompletteringshandla på IKEA och sedan hämta lite smått och gott från gamla lyan. Junior var så glad att få träffa sin mormor igen! Trots denna hjälp idag är vi endast liiiiiite närmre att få ordning på detta flyttkaos. Men bara liiiiite. Att flytta är ett projekt som tar tid!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0