Träning åt ben och rumpa!

Igår hade vi lust att hitta på något. Eller, rättare sagt, i fredags bestämde vi oss för att hitta på något nästkommande dag. Vi bestämde oss för att ta en biltur till Stockholm. Vädret har ju varit skonsamt för oss utan AC den sista tiden så vi tänkte att det var okej att åka bil till den kungliga hufvudstaden. Det var alltså vad vi trodde... På lördagen började dagen med moln som hände ända ner i marken och luftfuktigheten måste ha legat på 120 %... Bilfärden startade och runt 11.00-snåret förvandlades bilen till en bastu. En ångbastu. Det var ca 30 grader varmt i Stockholm och vi (jag, junior, hans far och hans mormor) promenerade längst med Djurgården och gick på Skansen. Och tillbaks. Bilen, som parkerats i skuggan, stod nu och glänste i gassande solsken och temperaturen där inne måste ha varit i klass med de bastusittartävlandes 100°C... Vi körde hem. Alldeles kladdiga av värmen. Det var en underbart trevlig dag, men som karln sa: "Synd att det inte var bättre väder... eller, rättare sagt att det var FÖR bra väder". För vi var helt slut efter dagen. Jag och junior däckade vid klockan 21.00.

Idag har jag och junior, samt juniors mormor tagit en tur på några loppmarknader. Köpte ett fint förkläde.. Mamma köpte mig också ett par (OBS! INTE på loppis, utan på en sportaffär) Reebook easytone-skor! Assnygga, svarta skor som ska ge extra träning åt benen och rumpan. Så nu kan jag träna underkroppen samtidigs om jag promenerar med junior! Eftersom att det är svårt att hinna med träning.... Expiditen (en yngre kille) menade att skoföretaget höll på att forma samhället så att vi inte skulle gå och träna på gymet (han tyckte att det var negativt). Han kanske hade tid att gå till gymet. Han hade nog inga egna småbarn.


Reebok EasyTone Reeinspire II


-mami-





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0