Snart sova hela natten?

Det här med sömn är inte lätt! Läser nu på nätet om när man kan sluta amma bebisen på natten (när de inte behöver näringen längre). Vid 6 månader behöver de inte äta på natten om de äter bra på dagen (det är om en månad!). Bebsi äter ALLDELES för många gånger på natten fortfarande. Vad ska man då göra? Experterna säger att man ska ha bra läggrutiner och lära bebisen att somna själv. Det är vår junior expert på! Man lägger honom när han är trött, säger god natt och han somnar i princip alltid själv. När jag ammar honom på natten tar jag bara upp honom, ammar honom i sängen och lägger tillbaks honom i sin säng. Han sover alltid  (om han ej har ont i magen) hela natten förutom då han vaknar för att äta. Han KAN ju somna själv, han gör det när han sover på dagarna och när han ska somna på kvällen. Varför vaknar han 100 gånger på natten och ska äta?? Kan någon svara på detta?? Jag gör vad som helst för att ungen ska sova en hel natt!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0