På parken sol

I tisdags var jag och junior samt juniors mormor på Parken Zoo i Eskilstuna (parken sol som pappa säger)! Absolut BARA för juniors skull. Helt klart.. ; P Det var faktiskt jättebra väder eftersom att det var uppehåll men inte soligt, vilket innebar att junior kunde sitta i bärsele hela tiden han var vaken. Junior var jätteglad och tittade på gruset, löven, barnen och kanske tre av de olika djursorterna. Det har för ett par veckor sedan fötts en tigerunge i parken och vi hade turen att se den lille! Först såg man tigermamman gå mot vilplatsen där en annan tiger låg och vilade (tigerpappan förmodar jag) och då hörde man en liten tiger skrika. Sedan tittade den lille fram bakom ett litet hus som fanns i inhängnaden. Så söt! Och den skrek, ropade på sin mamma. Jag vet att den ropade på sin mamma eftersom att jag känner igen det skriket mycket väl: "den skriker som junior", sa jag till min mamma. Tigermamman, som nästan var framme vid sin vilplats, nästan suckade när hon fick lov att vända och gå och ta hand om sin lille plutt. Hon gick med långsamma, tunga steg och man såg hur jobbigt det var...Konstigt att det är likadant för alla mödrar... = )

Junior tyckte att anakondorna och flamingorna var jättefina. Hoppas inte att han vill ha ormar när han blir äldre. En kvinna (besökare i parken) tyckte att junior var fin och kunde inte låta bli att peta på honom fast hon inte sa något till nån av oss... Man riktigt såg hur hon långsamt sträckte fram sin hand och petade på hans kind. Jag hörde mycket roligt i parken också. Litet barn till sin pappa: "hästarna bits inte". Pappan: "gör dom inte?" Barnet: "nej". Pappan: "Det gör dom nog, dom är som hundar ungefär". Det låter kanske inte så kul så här i efterhand men det var kul då.

Igår var vi och hälsade på min kusin som snart ska ha barn för att gratta henne eftersom att hon fyllde 25 år dagen innan. Det var så kul att ses, även om det blev en snabb visit då vi endast åkte över dagen med min pappa som jobbade. Nu längtar jag så mycket tills hennes bebis kommer till världen! Spännande att se vad det blir för en liten krabat. Vi handlade lite när vi var där också: Jag fick anti-rynk-mask och anti-rynk-creme. Yes! Nu skall här smörjas som aldrig förr så att jag inte åldras mer än nödvändigt.

Måste sysselsätta junior lite nu, han skriker för att han är uttråkad (trevlig unge) ; P


Här är den söta tigerungen!


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0