När kan junior flytta ut?

Progress, progress. Sakta men säkert börjar ett hem träda fram mellan flyttkartongerna! Men vad svårt det är att få de saker man har att passa in! Man har köpt så att det har passat den gamla lyan och måste nu trixa och fixa för att det ska få plats i den nya. Nästan osams har vi (jag och karln) varit ca 32 gånger under dagens lopp. Men efter mycket flyttande hit och dit föll de flesta bitarna på plats och lugnet och harmonin sänkte sig. Vi är nöjda båda två, tor det eller ej!

Vi är dock inte överens om när det är läge att flytta junior till eget rum. Jag vill att lillen ska flytta ut ur vårt sovrum snarast, medan karln tycker att det är otäckt att ha honom så långt bort. Han vill höra honom bra på natten. Jag vill inte höra honom bra på natten. Missförstå mig rätt (!) här, det är klart att jag vill höra när han skriker, men jag vill inte höra varje gång han knölar fram och tillbaks i sin säng. Jag tror också att junior sover lite sämre när han hör oss vrida och vända på oss, hosta, läsa böcker osv. Junior stannar kvar i vårat sovrum ett tag till - jag kan inte köra över karln i denna fråga, inte när han får ångest av att vi gör på mitt sätt. Men jag undrar - när är det okej för junior att flytta ut???

Ikväll åt junior nästan en halv halv portion gröt. Jag vet att det är lika med en fjärdedels portion, men det låter liiiiite mer att säga en halv halv. Hoppas, hoppas, HOPPAS att han sover liiiite längre. Fem timmar kan han väl sova? Fyra? På raken alltså, annars hoppas jag att han ska sova i alla fall 12 timmar totalt uder nattens lopp. För att få någon sömn själv är det dags att krypa till kojs nu själv också. Kul liv man har som småbarnsförälder...

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0