Mums mums

Så! Nu har junior mumsat smakportion varje dag sedan söndagen! Gröt med fruktpuré är redan en hit! Idag fick han nog i sig en aaaaaaning mer än han spottade ut! Han vet nog inte riktigt än hur man ska bete sig när man äter, men han tycker att det är gott och roligt! Han är så söt där han sitter i sin barnstol och mumsar i sig, som en stor liten pojke... När växte han upp så? Från att vara ett oskyldigt litet knytte till att vara "stora herrn" som sitter i egen stol och äter puré. Snart står man där med studentplakatet och undrar vad som hände. Måste leva mer i nuet!

Junior fick dock potatis- och majspuré till lunchen, men det spottade han ut fortare än kvickt. Mamma köpte blåbärspuré till honom men den äter jag upp själv eftersom att jag inte lider av svag magmun och kräks upp allt jag inmundigar. Tänk vilka fläckar det skulle bli om junior satte i sig det!

Flytten... ja, flytten... Vad ska man säga? Man står och trampar och kommer ingen vider vart med vad man än företar sig. Känns som att man aldrig kommer att bli klar... Men det lär man väl bli. Varit en andra sväng och handlat på IKEA idag, man upptäcker ständigt saker som fattas det nya stället. Nu var det gardinstänger - ingen av de vi hade passade fönstrena på nya stället. Lagt upp gardiner har jag också gjort idag... Och målat EN av hyllorna ytterligare ett lager (eftersom att så mång har sagt att det behövdes strykas ett j-a lager till.......) ; P Så nu är det struket.. och den som kommer och säger att ett lager TILL ska dit får banne mig komma hit och måla själv! Ha!

-mami-


Kommentarer
H

Vad kul! Jag kommer gärna och kollar in nya lyan när ni kommit på plats. Haha! Självaste Sultanmannen, det var inte igår! Kändis ;) hehe

2010-08-25 @ 22:02:29
URL: http://mangoraja.blogg.se/
mami

Du är så hjärtinnerligt välkommen så småningom! Ja, en lokal celebrity ; P

2010-08-26 @ 21:04:14
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0