En tråkig och tjurig mamma

Idag har brorsan och svägerskan tittat förbi en sväng. En riktig familjesammankomst! Alltid trevligt = ) Junior fick en present från svägerskans syster: tre superfina haklappar som hon sytt själv! Prickiga i glada färger, avtorkningsvänligt material (ja, hon har barn själv) ; P Man kunde inte tro att de var hemmasydda, där har hon en briljant affärsidé!

För övrigt regnar det idag. Nu skiner också solen. Det har bildats en regnbåge. Jag har inte börjat skrika, skratta eller gråta (finns ett videoklipp på youtube med en man som gör detta då han ser en regnbåge).

Junior äter nu typ oftare än någonsin. Varannan eller varje timme. Blir mätt då han ätit men blir snabbt hungrig igen. Förståeligt eftersom att han är så sjuuuukt aktiv. Han vill stå på sina små ben (men hjälp av att man håller i honom så klart..) hela dagarna och han vill vara med, vill göra det vi gör och vill smaka på allt, allt, allt! Dreglar så att alla i hans omgivning blir dyngsura. Var så glad när svägerskan pratade med honom att  han dreglade fram ett litet bockskägg av slem som fastnade på hans haka. Gulligt...

Om det är ens eget barn vill säga. ; P

Han äter alltså fem gånger per natt: kl. 00, 02, 04, 06 och ev 08 innan han vill gå upp. Ibland vill han gå upp klockan 07.00. Han går och lägger sig vid ca kl. 21.00. Om han äter kvällsmat vid kl. 20.00 vill han också äta kl. 22.00. Jag kanske somnar vid kl. 22.30 om jag har tur. Det blir inte mycket sömn. För mig alltså. Junior sover bra. Och det jobbiga är att jag inte kan byta bort jobbet med någon. Inte en enda dag. Inte en enda natt. Jobbigt. Snart är jag inte längre någon snäll mamma. Snart suckar jag bara när junior vill ha mat/skriker/är frustrerad. Inte roligt att vara en tråkig och tjurig mamma.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0