Då var vi på plats... så att säga

Nu är vi tro det eller ej på plats. I den nya lyan! Men vilket slit... Tre starka karlar och två tålmodiga morsor. Två skrikiga ungar. De två tålmodiga morsorna tog hand om sina ungar/packade medan de tre starka karlarna rev och slet med att få ut möbler till flyttsläpet. Men vad skönt det var när man kom fram till det nya stället (inbillar jag mig - jag bar ju inget...) att det fanns en hiss som transporterade upp möblerna i ett nafs.

Men vilken natt vi hade natten till idag. Jag blev dunderförkyld (smittad av junior) och kunde knapps sova något eftersom att näsan kittlade och rann konstant. Det var fredag kväll. ALLA som varit ute och festat sprang förbi och skrek utanför vårt fönster. En kille stannade till utanför, klockan 03.12 och SKREK till någon i huset: "MEN ÖPPNA DÖRREN DÅ FÖR FAAAAAAAN! Jag var vansinnig. Tror att jag fått max 2,5 timmars sömn totalt. Inte optimala läget för att flytta. Tur att det finns underbara människor som kan hjälpa till! Vi får stöd och hjälp från alla håll, vilket är toppen!

Nu återstår alltså "bara" att möblera och packa upp.... och hämta resterande småsaker från den gamla lägenheten. Och flyttstäda den gamla lägenheten. Men vi har en månad på oss innan vi ska vara ute från det gamla stället, vilket är skönt i alla fall.

Junior har skött sig skapligt med tanke på förkylningen som råder. Han har väl skrikit en hel del.. men det har varit en konstig dag för en liten "snart-5-månaders-bebis". Inte riktigt som andra dagar. Men nu ska det bli gött att sova... hoppas att lillen sover riiiiiiktigt gott i natt då......

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0