Äntligen! (trodde jag)

Igår provade jag att ge junior lite babymojs igen. Han skulle gå och lägga sig och skrek efter mat trots att han ätit för en dryg timme sedan. "Okej", tänkte jag, "är du så hungrig så kan du gott äta lite ersättning!" Jag blandade i ordning och satte mig till ro med lillen i soffan. Han tog nappflaskan i munnen och började girigt snutta i sig! En, två, tre, fyra klunkar... Jag satt som i glädjerus och tänkte: äntligen!!! Jag planerade i mitt huvud hur jag skulle ringa till mamma, väninnan, skriva på bloggen - att nu ÄNTLIGEN tar han ersättningen! Men. Efter dessa fyra klunkar insåg junior att det var något som inte stämde. Han tittade på mig och började gallskrika. Och han skrek. Och skrek. Och skrek. Jag försökte faktiskt ett bra tag - ända tills babymojset var kallt - innan jag som vanligt gav upp och ammade honom. Den lille rackaren. Men jag ska banne mig försöka igen!

Han är förkyld den lille plutten. Alldeles snorig i sin lilla, söta näsa. Detta gör att han sover sämre än vanligt (man tror ju knappt att det är möjligt!) Han sover i vår säng under denna period för att jag ska få sova något överhuvudtaget. Han ligger och vrider sig, river sig i huvudet (väninnans nya namn på honom är Scratchy! - passande!) och färktar vilt med armarna. Så man måste ligga och hålla honom i handen för att han ska ligga lugnt och fint. Ont i magen har han också på nätterna den lille stackaren så jag började om med Sempers magdroppar för ett par dagar sedan och hoppas (och ber) nu om att det ska hjälpa!

Annars är läget huller om buller. Kartonger högt och lågt. Men idag! Idag ska vi faktiskt hämta nycklarna till den nya lägenheten och karln ska börja flytta kartonger och annat smått och gott redan i eftermiddag! Yes! Ska bli skönt att komma i ordning igen. Här blir man rörig i huvudet att befinna sig.

Men man ska aldrig ge upp hoppet om tillvaron. Varje dag går jag och nynnar på en låt: "Jag har en känsla. Att inatt kommer bli en bra natt. Att i natt kommer bli en bra natt. Att i natt kommer bli en bra, bra natt. Jag har en känsla (wohooooo), att i natt kommer bli en bra natt..."
Tack Black eyed peas! ; P


Bra droppar för bebsis lilla mage!



-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0