98 kr för nytt hår?

Nu, efter att som vuxen ha "flyttat hem" till föräldrarna igen i ca 1,5 månader, är vi på väg hem till vår lägenhet igen. Endast för att packa det sista innan vi får flytta in i vår nya lya - vilket ska bli underbart! Har vi tur - utsikterna verkar goda - får vi tillgång till den nya lägenheten redan i slutet av denna vecka och kan börja flytta över småsaker redan då. Det känns skönt att slippa bo i vår nuvarande lägenhet allt för länge med tanke på att möblemanget består av en labyrint byggd av kartonger.

Men för junior börjar en ny tid... Han har ju den senaste tiden varit välsignad att bo på landet (han älskar naturen) och att ha mormor och morfar hos sig dagligen. Det har varit folk runt om honom ständigt, han har aldrig behövt haft tråkigt... Nu blir det vardag igen. Bävar för hur han ska tackla det. Han är inte direkt överförtjust över att leka ensam... ; P

Cirka 4 månader efter förlossningen började jag tappa mitt hår. Efter förlossningen var jag så glad över att jag inte fällde ett enda hårstrå (för det vet man ju, att man ofta tappar sitt hår tack vare hormonomställningen). Men jag var alltså förskonad. Trodde jag. Sedan kom det smygande... ett, två, tre hårstån blev snabbt 45 som i sin tur snabbt blev 679/dag. Lägg till att jag tappar ca 789/natt också. Snart är jag skallig. Så nu drömmer jag inte vara om Botox, utan även om extensions till håret för att göra det tjockare och längre. Synd bara att det skulle vara att kasta pengarna i sjön eftersom att de skulle lossna i samma takt som håret de satt fast i...

Men pappa har ändå kommit på lösningen: 98 kr för en indianperuk. Så snart får jag långa svarta flätor och kan springa runt och vråla: ihihihihihiiii ihihihihihihiiiii (eller hur indianer nu låter) ; P


Indianperuk, här 149 kr från www.eksons.se


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0